مدل‌های تولید و درآمدزایی متنوع از طریق کسب‌وکار اینترنتی

مدل‌های تولید و درآمدزایی متنوع از طریق کسب‌وکار اینترنتی

مدل‌های تولید و درآمدزایی متنوع از طریق کسب‌وکار اینترنتی

مدل‌های درآمدی کاتالوگ مبتنی بر وب

در مدل درآمدی خرده‌فروشی بر مبنای کاتالوگ، فروشندگان یک تصویر ذهنی از نام تجاری خود در ذهن مشتری به وجود می‌آورند و سپس از قدرت نام تجاری برای فروش از طریق ارسال اطلاعات چاپ شده در فرآیند جذب خریداران آتی استفاده می‌کنند. خریداران سفارشات خود را از طریق پست یا تماس تلفنی با فروشندگان و از طریق شماره تماس‌های رایگان انجام می‌دهند. این مدل درآمدی که اغلب سفارش پستی یا مدل کاتالوگی نامیده می‌شود و موفقیت خود را برای اقلام متنوع خریداران ثابت کرده است، که شامل پوشاک، وسایل الکترونیکی، وسایل خانه و هدایا می‌شود.

مدل‌های درآمدی با محتوای دیجیتالی

شرکت هایی وجود دارند که از راه محتوای سایت خود کسب درآمد می‌نمایند. این شرکت ها، خدمات اطلاعاتی متنوعی را ارائه می‌دهند، ازجمله: اطلاعات قانونی و حقوقی و مالیاتی، اطلاعات آموزشی و دانشگاهی و اخبار. درگذشته شرکت‌ها برای بدست آوردن برخی از این اطلاعات می‌بایست نرم افزارهای مخصوصی را خریداری کرده و بر روی سیستم خود نصب میکردند، ولی امروزه از طریق سایت‌ها اطلاعات لازم را بدست می‌آورند و اینترنت تبدیل به دانش نامه‌ای به روز برای کسب انواع اطلاعات و اخبار مورد نیاز آن‌ها شده است. این وب‌سایت‌ها به مشتریان خود امکان انعطاف پذیری بیشتری را در مورد نحوه خریداری این اطلاعات می‌دهند. سایت‌های فروش مقالات و کتب دانشگاهی نمونه‌ای دیگر از این سایت‌ها هستند.

مدل‌های درآمدی حمایت شده تبلیغاتی

مدل درآمدی حمایت شده تبلیغاتی چیزی است که در شبکه‌های تلویزیونی به کار می‌رود. در این مدل تولید کنندگان تلویزیونی، برنامه‌های خود را به‌صورت رایگان نمایش می‌دهند و در خلال پخش برنامه‌های خود از طریق نمایش آگهی بازرگانی درآمد کسب می‌کنند. اینترنت با قابلیت هایی که دارد، امکان پخش فیلم و برنامه‌های تلویزیونی را نیز در خود گنجانده است و سایت هایی که این امکان را در اختیار مخاطبین خود قرار می‌دهند از طریق تبلیغات در سایت خود و یا نمایش آگهی در خلال برنامه‌ها کسب در آمد می‌کنند.

مطلب مرتبط :   تصویر ذهنی برند و مزیت رقابتی

مدل درآمدی تبلیغات اشتراکی آمیخته:

در این مدل که برای سالیان متمادی به وسیله ناشران سنتی روزنامه‌ها و مجلات مورد استفاده قرار می‌گرفت، مشترکان هزینه‌ها را پرداخت کرده و برخی سطوح تبلیغات را نیز می‌پذیرند. برخی از شرکت­هایی که از این مدل استفاده می‌کنند پس از چندی به موفقیت دست پیدا می­کنند و برخی دیگر نیز موفقیت چندانی نصیبشان نمی‌گردد. روزنامه‌های بین‌المللی امروزه اغلب از این مدل درآمدی استفاده می‌کنند.

 

مدل‌های درآمدی حق‌الزحمه‌ای

در این مدل صاحبان شرکت‌ها درازای دریافت هزینه، خدماتی ارائه می‌دهند، این امر بر اساس تعداد و اندازه معاملاتی است که آن‌ها انجام داده‌اند. برای وسعت این موضوع شرکت‌ها می‌توانند به بازدیدکنندگان وب‌سایت‌ها اطلاعات تراکنش و داد و ستد‌ها را با نرخی پایین تر برای مشتریان خود انجام دهند (رود ساز و دیگران 1391).

 

92

دانلود مقاله تحقیق پایان نامه

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~