اجزای فنی تجارت الکترونیک

Business progress and success of mixed media goals

اجزای فنی تجارت الکترونیک چقدر مهمه؟ وب سایتهای بازرگانی الکترونیکی همیشه در حال رشد هستن، چون‬ اجناس همیشه تغییر میکنن. این وب سایتها خیلی بزرگ هم هستن و میتونن شانس‬ مشکلات فنی رو هم زیاد کنن.‬ اگه شما صاحب یه سایت بازرگانی‬ الکترونیک هستین، باید به چند مسئله به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین‬ و چند موضوع رو در لیست اهداف خود بذارین.‬ اول اینکه اگه محصولی رو تموم‬ کردین، محصول به آرومی تغییر میکنه‬ یا اینکه شما الان‬ اونو به فروش نرسانده اید، ولی توقع دارین که‬ در آینده به فروش برسه، صفحه‬ رو دست نخورده باقی بذارین ولی‬ پیامهای لازم رو به اون اضافه کنین‬. احتیاجی نیس از اول شروع کنین، مخصوصا وقتی که‬ توجه موتورهای جستجو رو جلب کردین‬ ولی اگه این محصول دیگه وجود نداره، حتما باید‬ صفحه “not found”‬ و کد ۴۰۴ ظاهر شه‬. شما باید مطمئن شید که صفحه‬‬۴۰۴ واسه ارائه ی پیام مناسب به کاربران گذاشته شده که متاسفیم‬ چیزی که شما دنبالشین رو نداریم‬، هم اینکه شما باید مسیردهی، نوار جستجو یا‬ صفحات پیشنهادی رو هم به‬ سایت اضافه کنین تا خریدهای وب سایتتون زیاد شه‬.

مشکلات

دیگه اجزای فنی تجارت الکترونیک

اگه صفحه محصول تغییر کرد، یا‬ اینکه در دسته متفاوتی قرار گرفته‬ باید از صفحه هدایت دوباره دائمی ۳۰۱ استفاده کنین‬ تا آدما به راه درست هدایت شن و‬ به این صورت موتورهای جستجو محل‬ جدید محصول شما رو میدونن‬. از اونجایی که محتوا همیشه تغییر میکنه باید‬ مطمئن شیم که موتورهای جستجو خیلی سریع‬ محتوای ما رو پیدا میکنن‬. حتما در سایت بازرگانی الکترونیکی ‫خود از سایت مپ XML استفاده کنین. ‬بیشتر پلاتفرمهای بازرگانی الکترونیک به صورت ‫پویا سایت مپ‬ XML رو میسازن. ‬ وقتی که سایت شما از پایگاه‬ داده ای که سایت رو می گردونه تغییر میکنه‬ و خیلی از اونا میتونن آدرسهای ‫نقشه سایت رو در‬ Search Engine Webmaster بذارن ‬ مطمئن شید که این روند در‬ مکان خودش انجام گیرد و مطمئن شید که‬ موتور جستجو دفعتا محتوای جدید رو پیدا میکنن‬ و همیشه در صفحات از تگ‬‬ rel=”canonical” استفاده کنین و به این صورت موتورهای جستجو‬ تنها یه نشانی رو واسه هر دسته‬ ، زیر دسته و صفحات محصول فهرست میکنن و‬ به این صورت دیگه محتوای شما‬ چندین بار قرار نمی گیره‬.

پلاتفرمهای بازرگانی الکترونیک این کار‬ رو انجام میدن و اونو به عنوان قابلیتی‬ قابل فعال سازی و تنظیم در اختیارتون قرار میدن.‬ یه سبک عادی ارائه در سایتهای‬ بازرگانی الکترونیک شامل محتوای صفحه گزاری شده میشه‬. واسه نمونه شما ممکنه ۳۰‬ محصول رو تو یه دسته مشخص داشته باشین‬ ولی اونا ۱۰ تا در هر صفحه نشون داده می شن‬، واسه موتورهای جستجو این سه صفحه جور واجور به نظر میاید‬ و این میتونه واسه موتورهای جستجو گیج کننده باشه.‬ حالا خوبیش اینه شما می تونین از مشخصه های‬‬ rel=”next” یا rel=”prev”‬ در لینکهای صفحه گزاری استفاده کنین‬ تا موتورهای جستجو بدونن که چیجوری باید با‬ هر صفحه رفتار کنن، یه‬ صفحه جدا از هم یا یه نسخه‫ دیگه از صفحه حاضر.‬ یادتون باشه که عاملای‬ تخصصی سایت بازرگانی الکترونیک‬ به موتورهای جستجو کمک میکنه تا‬ محتوای خود رو فهرست کرده و‬ درکی از محصول مورد ارائه داشته‬ باشین و به این صورت شانس بهتری از‬ جستجو دارین‬‬‬‬‬.
‫‬‬