استفاده از تیزر تبلیغاتی
استفاده از تیزر تبلیغاتی تأثیر گذار و جذاب در این بازار پر هیاهو و شلوغ میتواند تأثیر بسزایی در فروش شما داشته باشد و به همین خاطر برندهای معروف بازار با استفاده از این تیزرهای تبلیغاتی محصولات خود را به مردم معرفی میکنند و در مقابل برای آنها افزایش فروش را در بر دارد.
شما بعد از ساخت تیزر تبلیغاتی خود میتوانید آن را در رسانههایی همچون؛ تلویزیون، اینستاگرام و همچنین در نمایشگاهها منتشر کنید و در میان رقیبان بدرخشید. با استفاده از تیزر تبلیغاتی در وب سایت خود کاربران هدف را به سمت کسب و کار خود جذب کنید و قدرت برند خود را برای آنها به نمایش بگذارید.
بدون شک ساخت تیزر تبلیغاتی یکی از بهترین روشهای موجود در دیجیتال مارکتینگ میباشد و با کمک ویدیو و آگهی تبلیغاتی که ساخته میشود میتوانید جذب بالای مخاطب را شاهد باشید.
بازاریابی دیجیتال |
تیزر تبلیغاتی چیست
به زبان ساده تیزر تبلیغاتی یک نوع آگهی است که قبل از آگاهی پیدا کردن نسبت به محصولی به صورت ویدیو کلیپ، عکس و ایمیل منتشر میشود و سعی دارد تا شما را نسبت به محصول مورد نظر کنجکاو کند و همین باعث میشود تا شما آن محصول را پیگیری کنید.
یکی از ویژگیهای تیزر تبلیغاتی کوتاه بودن و خلاصه بودن آنها است که اطلاعات بسیار کمی را در مورد محصول به بیننده انتقال میدهد و باعث میشود تا ذهن مخاطبین به محصول مشغول شود.
ساخت تیزر تبلیغاتی برای بازاریابی دیجیتال
برای اینکه در دنیای مجازی بتوانید فعالیت خود را آغاز کنید باید یک شعبه را به عنوان بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار خود تأسیس کنید و یکی از این شعب وب سایت شما است که باید تیزرهای تبلیغاتی خود را در آن بارگذاری کنید. البته کسب و کارهای نوپا در اوایل فعالیت خود ساخت صفحات در شبکههای مجازی را به فعالیت در وب سایت ترجیح میدهند.
هر کشور شبکههای اجتماعی و مجازی محبوب خود را دارد و شما نیز برای ادامه فعالیت باید این شبکهها را زیر نظر بگیرید و از آنها برای تبلیغات محصولات خود استفاده کنید. به طور مثال در ایران شبکههای اجتماعی همچون تلگرام و اینستاگرام و آپارات حرف اول را در این زمینه میزنند که در تلگرام و اینستاگرام استفاده از تیزر تبلیغاتی بدون شک بازخورد بهتری را دارد و آپارات نیز فقط محدود به ویدیو میباشد.
یکی از محبوبترین برنامهها در بین ایرانیها اینستاگرام است که تمام فعالیت خود را بر روی تصاویر و ویدیوها متمرکز کرده است و میتوان از این قابلیت برای انتشار تیزر تبلیغاتی کسب و کار استفاده کرد. یکی از قابلیتهای اینستاگرام IGTV میباشد که میتوانید به کمک آن تیزرهای تبلیغاتی را با زمان طولانی و به صورت کامل قرار بدهید.
البته قرار دادن ویدیو در تلگرام نیز همچون اینستاگرام و آپارات امکان پذیر است و از همین رو باید به یکی از قابلیتهای جدید تلگرام که بعد از دانلود فایل ویدیویی به صورت خودکار ویدیو آغاز میشود اشاره کرد. این قابلیتها یک پیام را برای ما به ارمغان میآورند که استفاده از تیزرهای تبلیغاتی در تلگرام و تیزرهای تبلیغاتی در اینستاگرام راهکارهای بهتری نسبت به پیامهای متنی هستند.
چرا تیزر تبلیغاتی اهمیت دارد
طبق تحقیقات وبسایت cyberg بازاریابی بدون تبلیغات هیچ معنی خاصی ندارد و این دو مکمل همدیگر هستند. یکی از مواردی که این روزا باعث میشود میزان فروش محصولات بالا برود انجام انواع تبلیغات از جمله؛ تبلیغات در موبایل و تبلیغات در اینستاگرام است. این تبلیغات است که باعث میشود مشتری به سمت محصول جذب شود و آگاهی مشتری نسبت به محصول افزایش پیدا کند. همین دلایل باعث میشوند تا تبلیغات یک عنصر اصلی برای ترغیب کردن مشتری به خرید محصول شوند.
برای اینکه از تبلیغات و تیزر تبلیغاتی به صورت صحیح استفاده کنید باید این توانایی را داشته باشید تا به صورت صحیح محتوای محصول را به مخاطب انتقال دهید و همچنین مراحل تولید و چرخه محصولات را به بهترین شکل ممکن برای مخاطبین به نمایش بگذارید.
شما هنگام ساخت تیزر تبلیغاتی باید پیام محصول و هدفی که باعث میشود آن محصول را مصرف کنند، را به مخاطبین و مشتریان انتقال دهید و همسو با این مورد بتوانید حس کنجکاوی را در آنها برانگیزید و با استفاده از یک تیزر تبلیغاتی حرفهای و یک سناریو خلاقانه بتوانید پیام محصول را در کمترین زمان به مشتریان خود انتقال دهید.
ویژگی های کلیدی تیزر تبلیغاتی
ایدههای مفهومی و خلاق
علت ساخت تیزرهای تبلیغاتی انتقال معنا و مفهوم است و به همین دلیل هر تیزر تبلیغاتی که ساخته می شود بر پایه یک سناریو خلاقانه و جذاب تولید می شود.
زیبایی و جذابیتهای بصری و شنیداری
برای اینکه یک تیزر تبلیغاتی موفق ساخته شود باید تمام جنبه های زیبایی شناسی در آن بکارگیری شود.
سرعت
هنگام ساخت تیزرهای تبلیغاتی باید سرمایه گذاری مناسب انجام شود و به طور هم زمان چندین تیزر تولید شود تا در کوتاه ترین مدت این تیزر ها اکران شوند.
مخاطب محور
تمامی تیزرهای تبلیغاتی ساخته شده با توجه به درک ذهنی مخاطب تولید می شود تا این تبلیغات بتوانند تاثیر مستقیمی بر روی فیلترهای ادراکی مخاطب داشته باشند.
مهم ترین دلایل استفاده از تیزر تبلیغاتی
استفاده از تیزر تبلیغاتی برای تجارتها بسیار رونق گرفته است و دیگر کمپانیهای مطرح و برندهای معروف دنیا برای افزایش فروش خود از این روش استفاده میکنند. یکی از دلایلی که باعث میشود این شرکتها از تیزر تبلیغاتی استفاده کنند؛ استفاده از ایده و خلاقیت نامحدود است و میتوان به راحتی پیام محصول را به بیننده انتقال داد.
بدون شک همان طور که می دانید استفاده از تیزر تبلیغاتی به مراتب بازخورد بهتری نسبت به تصاویر و متن دارد و قدرت انتقال محتوای آن بسیار بالا میباشد. با بهکارگیری خلاقیت و ایده نو میتوانید یک ویدیو تبلیغاتی بسیار جذاب برای انتشار در صفحات اینستاگرام و تلگرام استفاده کنید.
یکی از دلایلی که امروزه باعث محبوبیت تیزر تبلیغاتی شده است دسترسی راحت کاربران به فایلهای ویدیویی میباشد. این بستر به دلیل دسترسی کاربران به اینترنتهای خانگی و همچنین اینترنتهای موبایل که سرعت نسبتاً بالایی نیز دارند مهیا شده است و به سادگی میتوان فایلهای ویدیویی با حجم بالا را نیز تماشا کرد.
ساخت تیزر رایگان با گوشی موبایل
اگر قصد دارید با گوشی همراه خود تیزر تبلیغاتی رایگان بسازید به کمک نرم افزارهای موجود در بازار میتوانید این کار را انجام دهید. به کمک تبلیغات در گوشی موبایل نیز میتوانید محصولات خود را به مخاطبان انتقال دهید. به گفته برخی یک تصویر بهتر از هزاران کلمه و متن است اما اگر ویدیو را به جای عکس بکار ببرید چه میشود؟ با توجه به همین موضوع امروزه تمامی کسب و کارهای موجود تمام تمرکز خود را بر روی ساخت تبلیغات موبایل و انواع مختلف تبلیغات قرار دادهاند.
چرا تیزر تبلیغاتی در تلفن همراه و اینستاگرام
در اوایل انتشار اینستاگرام این برنامه تنها بر روی تصاویر متمرکز بود امام امروزه این اولویت تقریباً جای خود را به ویدیوهای جذاب داده است. به همین دلیل اینستاگرام با فعال کردن قابلیت آی جی تی وی اهمیت ویدیو را به کاربران خود نشان داد. با ساخت تیزرهای تبلیغاتی جذاب و مخاطب پسند و انتشار آنها در اینستاگرام میتوانید تعداد زیادی از کاربران این برنامه را به خود جذب و آنها را تبدیل به مخاطبان و مشتریان ثابت خود کنید.