دانلود پایان نامه ارشد با موضوع نیازسنجی آموزشی کارکنان کتابخانه ملی به منظور ارائه برنامه آموزشی مورد نیاز

پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :نیازسنجی آموزشی کارکنان کتابخانه ملی به مقصود ارائه برنامه آموزشی مورد نیاز

تکه ای از متن پایان نامه :

در این روش ،همچنانکه از عنوان آن بر می آید اولویت بندی بر اساس تفاضل یا نسبت هزینه های رفع وعدم رفع نیازهای آموزشی برای سازمان انجام می پذیرد.بدین مقصود لازم می باشد اقدامات زیر انجام می گردد.بدین مقصود لازم می باشد اقدامات زیر انجام می گردد:

  • برآورد هزینه های رفع هریک یا هردسته از نیازهای آموزشی
  • برآورد هزینه هایی که سازمان در صورت عدم ارضای نیازهای مورد نظر متحمل می گردد.

الگو به معنای مدل عبارت می باشد از:اطلاعات و داده ها یا اصولی که در اشکال کلامی،تصویری(و گاه صورت ریاضی)دسته بندی شده اند تا شی ،عقیده،وضعیت یا پدیده معینی را معرفی یا توصیف کنند.در این مبحث به معرفی الگوهای پر کاربرد نیازسنجی آموزشی پرداخته می گردد که عبارتند از:

۱ـالگوی کافمن و هرمن

این دو نیازسنجی آموزشی را در یک زمینه برنامه ریزی استراتژیک مد نظر قرار داده اندو الگوی پیشنهادی آنها یک الگوی عمومی فرایندی می باشد که می توان آن را در سطوح مختلف سازمانی ،شغلی و فردی مورد بهره گیری قرار داد.

مراحل الگو به توضیح ذیل می باشد:

۱- تصمیم گیری درمورد بهره گیری از داده ها برای نیازسنجی

۲- تعیین سطح مورد نظر که می تواند در سه سطح فراسوی کلان[1] ،کلان[2]،و خرد [3]طراحی و اجرا نمود.

۳- شناسایی افراد ذیربط در نیازسنجی.

۴- جلب مشارکت افراد در نیازسنجی.

۵- جلب توافق جمعی درمورد سطح نیازسنجی

۶- گردآوری داده ها مرتبط با نیازهای درون سازمانی و برون سازمانی.

۷- فهرست کردن نیازهای شناسایی شده و تایید و توافق جمعی درمورد آنها.

۸- رتبه بندی نیازها بر حسب اولویت.

۹- جلب توافق همکاران درمورد مسایلی که برای چاره جویی انتخاب شده اند و بایستی برای آنها چاره جویی نمود.

 

[1] macro

[2] mega

[3] micro

نیازسنجی آموزشی کارکنان کتابخانه ملی به مقصود ارائه برنامه آموزشی مورد نیاز

برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه

Author: userk