دانلود پایان نامه ارشد بررسی و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایران

پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :مطالعه و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایران 

تکه ای از متن پایان نامه :

از نظریه‌ها و فنون متقاعدسازی (در چارچوب روان‌شناسی اجتماعی) که بگذریم در حوزه ارتباطات نیز ابزارهایی وجود دارند که باتوجه به ظرفیت و امکانات خود به خوبی می‌توانند مبلغان را در امر متقاعدسازی مخاطبان یاری دهند. کلام، تصویر و موسیقی سه  ابزاری می باشد که در این زمینه به گونه موثری قابل بهره‌برداری می‌باشند. (مساری،1389، 87)

ترکیب و همسویی زبان کلامی، زبان تصویری و زبان موسیقی در جهت القای مفاهیم می‌تواند منشاء بسیاری از باورها، احساسات و رفتارهایی باشد که به موقع خود در رویارویی و سوگیری‌های سیاسی، در فروشگاه‌ها و مراکز خرید و بالاخره در بسیاری از فعالیت‌های خرد و کلان اجتماعی موثر واقع می‌گردد. در میان این سه، تأثیر تصویر در متقاعدسازی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار می باشد و ویژگی‌های معنایی و ترکیبی عناصر دیداری تصویر در این باره بسیار تعیین کننده می باشد.(همان منبع،91 )

یکی از هدف‌های عمده برای بکارگیری تصویر در فعالیت‌های تبلیغاتی ایجاد واکنش یا به تعبیر روان‌شناختی آن برانگیختن پاسخ در میان مخاطبان می باشد. برخلاف نقاشی یا طراحی، فیلم و عکس معمولاً رونوشت مستقیمی از واقعیت بیرونی به شمار می‌روند و همین ویژگی ممتاز می باشد که سبب می‌گردد تا در بیننده چنین تصوری تقویت گردد که به هنگام مشاهده تصویر، گویی با دنیای بیرونی ارتباط تعاملی مستقر می‌کند. علاوه بر این از فیلم‌های تبلیغاتی چنین استنباط می‌گردد که گویی آن چیز که نشان داده شده می باشد مصداق بیرونی دارد و چنین چیزی رخ داده یا ممکن می باشد رخ دهد.(حکیم آرا،101،1389)

تصاویر تبلیغاتی سه تأثیر عمده را پی‌می‌گیرند. اول اینکه با شبیه سازی و به تصویر کشیدن صورت و اندام بشر و یا هر چیزی که با انگیزه‌های بنیادی ارتباط دارند به برانگیختن هیجانات دامن می‌زنند. دوم اینکه از چیزی که گویی محقق می باشد و یا واقعاً اتفاق افتاده می باشد یک مدرک تصویری به ظاهر مستند به دست می‌دهند و سوم اینکه در هر حال می‌توانند میان محصول و تصاویر،یک نوع ارتباط ضمنی و پنهان«”بورکارت و مدلیک[1] “گردشگری را سفری موقتی و کوتاه معرفی  می‌کنند که در آن گردشگر برای سیر و

and medlik 3.Burkart

هدف اصلی این تحقیق مطالعه و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایران می باشد

برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه

دانلود پایان نامه ارشد:مطالعه و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایران

Author: userk