دانلود پایان نامه ارشد درباره بررسی و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایران

پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :مطالعه و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایران 

تکه ای از متن پایان نامه :

فعالیت‌های اقتصادی و صنعت ‌گردشگری ارتباطی تنگاتنگ با یکدیگر دارندبه‌طوریکه رشد اقتصادی موجب رشد گردشگری وافول اقتصادی موجب افول گردشگری می‌گردد لذا تقویت ارتباط این دوبرای توسعه‌ی یک کشور ضروری می باشد. (پدریان، 1386)

«در سال‌های اخیر گردشگری بعنوان منبع درآمد سرشار در تجارت جهانی،عنصر مهمی در بهبود و تنظیم موازنه‌ی بازرگانی و تراز پرداخت‌های بسیاری از کشورها شده می باشد. . این صنعت طی پنجاه سال زیرا گردشگری می‌تواند این کشورها را از معضلاتی زیرا نرخ بالای بیکاری، محدودیت منابع ارزی، فقر و… نجات داده و موجبات افزایش درآمد قشرهای مختلف، کاهش بیکاری، رونق اقتصادی و در نتیجه بهبود کیفی زندگی مردم و افزایش رفاه اجتماعی را برای آنان به ارمغان بیاورد.»(کاظمی، 1388،14-12)

صرف نظر از سود سرشار و مستقیم این صنعت، گردش عظیم مالی که به طور غیرمستقیم در چرخه این صنعت جریان دارد به مراتب مهم‌تر و پربازده‌تر از درآمدهای مستقیم حاصل از آن بر اقتصاد جهانی می باشد.

فعالیت‌های عمده‌ی اقتصادی که در حوزه‌ی این صنعت انجام می‌گیرد تأثیر به سزایی بر اقتصاد داخلی و بین‌المللی دارد. این فعالیت ها شامل سرمایه‌‌گذاری‌های ساختمانی ـ عمرانی (هتل، جاده، فرودگاه، اسکله سازی)، ساخت انواع وسایل حمل و نقل (هواپیما، کشتی، قطار)، آماده سازی پیست‌های اسکی،  سواحل دریاها، صنایع تجهیزکننده‌ی رستوران‌ها، صنایع غذایی، تعمیرات و نگهداری آثار باستانی، سرمایه‌گذاری‌های مربوط به گردشگری، وسایل اقامتی (مانند کمپینگ و چادر)، وسایل ورزشی (اسکی، غواصی، شنا)، سرمایه‌گذاری‌های مربوط به اطلاعات و اطلاع‌رسانی (سایت‌های اینترنتی، نشریات اعم از کتاب، مجله، روزنامه، بروشور، نقشه‌ی راهنمای گردشگری و… می گردد که سهم درآمدی حاصل از چرخش سرمایه‌گذاری در این موارد بسیار بیشتر از میزان درآمد ارزی می باشد که گردشگران  به طور مستقیم وارد کشور دیگر می‌کنند.

آمار سازمان جهانی گردشگری شاهدی بر این مدعا می باشد: این سازمان اعلام نموده به ا زای هر گردشگر 890 دلار درآمد اقتصادی مستقیم و درآمدها ی غیر مستقیم حاصل از چرخش سرمایه‌گذاری در امر گردشگری به ازای هر نفر 2500 دلار در

هدف اصلی این تحقیق مطالعه و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایران می باشد

برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه

دانلود پایان نامه ارشد:مطالعه و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایران

Author: userk