دانلود پایان نامه ارشد درباره بررسی و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایران

دانلود پایان نامه

پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :مطالعه و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایران 

تکه ای از متن پایان نامه :

گردشگری موجب افزایش آگاهی و شناخت گردشگران نسبت به خصوصیات مردم کشور میزبان، سنت‌های محلی و بومی (رقص‌ها، جشن‌های مذهبی و…) می‌گردد و نیز موجب تأثیر و تأثیرپذیری از یک‌دیگر را نیز فراهم می‌آورد.

تعاملات گردشگران و مردم کشور میزبان در اثر مسافرت، راه را برای گفتگوی فرهنگ‌ها هموار می‌سازد در نتیجه می‌توان گفت گردشگری آسان‌ترین و مؤثرترین راه برای گفتگوی تمدن‌ها به حساب می‌آید. ورود گردشگران تأثیرات مهمی روی مجموعه‌ی فرهنگ (رفتارهای آموختنی، باورها، عادات )مردم کشور میزبان می‌گذارد. می‌تواند فرهنگ محلی را تقویت و به تجدید حیات هنر جامعه‌ی میزبان و آداب و رسوم فراموش شده کمک شایانی بکند. بعنوان مثال گردشگری در ایالات متحده سبب گردید که کارهای دستی باستانی مانند جواهر سازی و کاشیکاری سرخپوستان منطقه‌ی آریزونا، نیومکزیکو، سانتافه و تائو دوباره زنده گردد. (ولا،بیچریل،1391،166)

  • بهبود کیفیت زندگی
  • افزایش امکانات تفریحی و سرگرمی
  • بهبود کیفیت خدمات شهری
  • بهبود کیفیت خدمات عمومی (بهداشت، پلیس و..)

ب) تأثیرات مثبت فرهنگی

  • افزایش میزان تکلم بازدیدکنندگان به زبان محلی
  • تمایل جامعه‌ی میزبان برای پذیرفتن و یادگیری زبانهای دیگر به مقصود برقراری ارتباط بیشتر با گردشگران
  • ایجاد و تقویت حس خویشتن شناسی بین ساکنان
  • کمک به ساکنان محلی در کسب شناخت بیشتر از فرهنگ بومی
  • افزایش غرور ملی و فرهنگی
  • ایجاد شرایط مناسب برای مشارکت فعال ساکنان بومی در معرفی فرهنگ و آثار فرهنگی منطقه به مهمانان
  • احیا و حفظ افسانه‌ها و فولکلورهای محلی که ممکن می باشد فراموش شوند.
  • احیای هنرها و سنت‌های بومی
  • تشویق رشد اقتصاد محلی از طریق گردشگری فرهنگی و احیای آثار و ابینه تاریخی ـ فرهنگی (همان منبع، 108)
مطلب مرتبط :   پایان نامه ارشد رشته روانشناسی وعلوم تربیتی: با موضوع نیاز سنجی آموزش ضمن خدمت آموزگاران مدارس ابتدایی شهرستان بستک

2-2-3-3 آثار سیاسی

گسترش صلح و امنیت جهانی

هدف اصلی این تحقیق مطالعه و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایران می باشد

برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه

دانلود پایان نامه ارشد:مطالعه و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایران