دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت آموزشی نیازسنجی آموزشی کارکنان کتابخانه ملی به منظور ارائه برنامه آموزشی مورد نیاز

دانلود پایان نامه

پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :نیازسنجی آموزشی کارکنان کتابخانه ملی به مقصود ارائه برنامه آموزشی مورد نیاز

تکه ای از متن پایان نامه :

6 – بهره گیری بهینه ازمنابع

درتمامی نظامهای آموزشی ، در مقابل خواسته ها و نیازهای متعدد و متنوع ، امکانات و منابع انسانی ، مالی و مادی محدودی هست و گذشته از این ، زمان لازم برای تحقق تمامی نیازها وجود ندارد. یکی از اهداف اساسی اکثر فعالیتهای نیازسنجی مشخص کردن اهداف و نیازها و درجه اهمیت آنها برای تهیه برنامه های اقدام می باشد .

به این اعتبار نیازسنجی به مدیران و برنامه ریزان کمک می کند تا دربین تمامی خواسته ها و نیازها، آن دسته ای را موردتوجه قرار دهند که از اولویت ویژه ای برخورداربوده ، منابع و امکانات نیز پاسخگوی آنها باشد. بنابراین می توان گفت نیازسنجی حداکثراستفاده از منابع موجود درجهت تحقق هدفهای مهم و باارزش را امکان پذیر می سازد.

تکنیکهای نیازسنجی آموزشی

بی شک روشها و تکنیک های فراوانی جهت دستیابی به نیازهای آموزشی کار کنان هست و ممکن می باشد هریک از آنها باتوجه به منابع و امکانات و تعداد کارکنان و طرفداری سازمانی به عنوان از روش‌هایی می باشد که در مدت زمان محدود می‌تواند اطلاعات مناسبی را فراهم نماید و برای سازمان‌هایی که در محدوده جغرافیایی کوچکی فعالیت می‌کنند، روش مناسبی می‌باشد.

۲-تکنیک تل استار[1]

این تکنیک نیازسنجی نیز در گروه تکنیک‌های توافق-محور قرار می‌گیرد. این تکنیک بسیار شبیه تکنیک فیش باول می باشد. این تکنیک زمانی مورد بهره گیری قرار می‌گیرد که تعداد افرادی که باید از آنها کسب اطلاعات گردد, زیاد می باشد. در این حالت, افراد در نواحی گوناگون گرد هم می‌آیند و از طریق تکنیک فیش باول به تعیین نیازهای آموزشی می‌پردازند و سپس نماینده یا نمایندگانی از هر منطقه در گردهمایی مرکزی روی نیازهای آموزشی و اولویت‌بندی آنها توافق می‌کنند. در مرحله دوم, نمایندگان مناطق با شیوه کارگاهی مشابه تکنیک فیش باول توافق‌سازی می نماید.

مطلب مرتبط :   دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد با موضوع نماد و نمادپردازی در اشعار رضا براهنی

۳-تکنیک رویداد مهم[2]

در این تکنیک, فرض بر این می باشد که رویدادهای درون سازمان به عملکرد مثبت و یا منفی کارکنان مربوط می‌گردد، از این رو، با شناسایی عملکرد کارکنان برجسته و ضعیف، کوشش می‌گردد عملکردهای برجسته از طریق آموزش به دیگر کارکنان تعمیم یابد و عملکردهای ضعیف زدوده گردد. در این تکنیک, در واقع, فاصله عملکرد کارکنان برجسته و ضعیف نیازی می باشد که باید برای افزایش کارآیی سازمان برطرف گردد

[1] Telstar

[2] Critical Incident

نیازسنجی آموزشی کارکنان کتابخانه ملی به مقصود ارائه برنامه آموزشی مورد نیاز

برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه