دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت بررسی و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایران

دانلود پایان نامه

پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :مطالعه و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایران 

تکه ای از متن پایان نامه :

و طرح علائم تجاری، نوشتن متن آگهی‌ها، ترسیم عکس‌ها و تأثیر‌های تبلیغاتی بود. حتی در اوایل قرن بیستم بنگاه‌های تبلیغاتی وظایفی زیرا طرح‌ریزی، ایجاد و اجرای کامل مبارزات رقابتی پیدا نمودند که در مقابل کاری که انجام می‌دادند کارمزد خود را از آگهی دهنده یا آگهی گیرنده یا هر دو دریافت می‌داشتند. (همان منبع، 36-35)

 

 

 

شروع و به نشریه‌های ادواری، کتاب، سینما، رادیو و سرانجام به تلویزیون و امروزه اینترنت راه یافت. همچنین اشکال مختلف دیگر مانند انتشار کتابچه یا بروشور و کاتولوگ  در کشور ما مرسوم بوده می باشد.

در عهد قاجار آگهی را آغاز”اعلامنامه”و”اشتهار نامه” و سپس اعلان می نامیدند تا اینکه بعدها واژه آگهی جایگزین این واژگان گردید.» (قاسمی،102،1384)

پیشینه‌ی آگهی در مطبوعات ایران به عهد ناصرالدین شاه قاجار برمی‌گردد و تبلیغات تجاری اولین بار در ایران توسط روزنامه‌ی اطلاعات در دهه‌ی 1300 هجری شمسی منتشر گردید.

در این موقع هنوز تبلیغات بازرگانی در ایران شناخته نشده بود و صاحبان فروشگاه‌ها و کالاها در تنها وسیله تبلیغاتی آن زمان یعنی روزنامه اطلاعات، آگهی‌های ساده‌ی خود را چاپ می‌کردند. در آن موقع آگهی دهنده‌ها برای تبلیغ کالای خود نه خط مشی تبلیغاتی از پیش تعیین شده، نه بودجه تبلیغاتی تنظیم شده و نه اندیشه تبلیغاتی روشنی داشتند. در این دوره مؤسسات تبلیغاتی نیز وجود نداشتند و وسائل پخش آگهی محدود به روزنامه اطلاعات و یکی دو روزنامه کم اهمیت ‌تر می‌گردید.

مطلب مرتبط :   پایان نامه کارشناسی ارشد درباره نقش واسطه‌ای عزت نفس سازمانی در رابطه بین عدالت سازمانی با سازگاری شغلی

شروع واقعی تبلیغات بازرگانی در ایران را می‌توان سال 1325 به حساب آورد و این تاریخ را باید تاریخ شروع به کار مؤسسات تبلیغاتی در ایران دانست که بسیار دیرتر از همکاران خود در غرب پا به عرصه گذاردند.(فروزفر،1382،35)

ازسال 1335 کشور، یک دوره رونق تولید داخلی را آغاز کرد و به دنبال آن وسائل و روش‌های جدید تبلیغات و میزان فعالیت‌های آن افزایش یافت. در عین حال تعداد زیادی از مؤسسات تبلیغاتی با سابقه‌ی کم که قدرت مالی و علمی کافی

هدف اصلی این تحقیق مطالعه و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایران می باشد

برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه

دانلود پایان نامه ارشد:مطالعه و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایران