دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد درباره اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایران

پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :مطالعه و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایران 

تکه ای از متن پایان نامه :

از آن جایی که گردشگران ثروتمند حاضرند برای آثار فرهنگی پول خوبی بپردازند، کشورهای توریستی در ارائه آثار هنری جدید و باارزش پیشرفت می‌کنند پس گردشگری در مجموع نه تنها موجب اشتغال، افزایش درآمد و صلح و آرامش می‌گردد بلکه سطح هنر و ذوق و استعداد افراد را ارتقا می‌بخشد (پاپلی یزدی، سقایی، 1389)

2-2-4 انوع جاذبه‌های گردشگری

1ـ جاذبه‌های طبیعی

ویژگی‌های منابع طبیعی مانند: زمین، کیفیت آب، پوشش گیاهی، گونه‌های حیوانی و آب و هوا مانند خصوصیاتی هستند که عمده جاذبه‌های طبیعی را تشکیل می‌دهند. جاذبه‌های منحصر به فرد طبیعی برای جلوگیری از انحصار، دگرگونی و حفاظت  آن اغلب عام‌المنفعه هستند. جاذبه‌های بخش خصوصی بیشتر بر محیط‌های مصنوعی متکی می‌باشند و برای موفقیت خود به خصوصیات آب و هوای ویژه‌ای احتیاج دارند.

بسیاری از پارک‌های عمومی در طبقه‌بندی منابع طبیعی قرار می‌گیرند. پارک‌های بخش خصوصی و شهربازی‌ها نیز در این گروه جای دارند. شهربازی‌ها مجموعه‌های مستقل هستند که متنوع‌اند و انواع سرگرمی‌ها را برای بازدید کنندگان فراهم می‌کنند. تکامل شهربازی‌ها و تبدیل آن‌ها به تفریح‌گاه‌های گردشگری، محفل جذابی را برای توسعه گردشگری ایجاد می‌نمایند. (همان منبع،1386)

8ـ مذهبی

جاذبه‌های مذهبی یکی از مهم‌ترین مباحث دیدگاه توسعه گردشگری هستند.

سایر جاذبه‌های گردشگری: باغ وحش‌ها، آکواریوم‌ها، میادین ورزشی و نظیر این‌ها هر یک در مقوله‌های جداگانه می‌گنجد اما از جهت سهولت و نیز به خاطر لزوم ساختار ساده‌شان همگی در یک گروه طبقه‌بندی می‌شوند. در واقع از آنجائی‌که موارد فوق همه در یک مقوله جای می‌گیرند از جاذبه‌های بالقوه آن‌ها چیزی کم نمی‌کند.(همان منبع، 1386 )

2-2-5 انواع گردشگری:

گردشگری انواع متفاوت و گسترده‌ای دارد. شناخت گونه‌های گردشگری برای برنامه‌ریزی در این  عرصه‌ اهمیت اساسی داردوبا شناخت گونه های آن، یک کشور می‌تواند به لحاظ تخصصی امکانات و زیر ساخت‌های مورد نیاز آن نوع را آماده کرده و به سودآوری مطمئن برسد.

هدف اصلی این تحقیق مطالعه و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایران می باشد

برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه

دانلود پایان نامه ارشد:مطالعه و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایران

Author: userk