تکه ای از متن پایان نامه :
از آنجا که قصد اصلی از مصاحبه استخراج نیازهای آموزشی بوده بدین مقصود سوالت مصاحبه با هماهنگی اساتید راهنما و مشاور تهیه کرده و سپس از اعضای هیات علمی و مدیران و کارشناسان و صاحبنظران در هر رشته شغلی مصاحبه صورت پذیرفته می باشد.
۳- مطالعه اهداف و سیاست و خط مشی سازمان
بدین مقصود اهداف و خط مشی های سازمان مورد مطالعه قرار گرفت.تا اینکه نیازهای آموزشی استخراج شده همسو با اهداف و سیاست سازمان صورت گیرد.
۴- مطالعه و تجزیه و تحلیل توضیح وظایف هر شغل
تجزیه و تحلیل توضیح وظایف یکی از کانالهای استخراج نیازها بوده می باشد.وبر اساس توضیح وظایف هر یک از شغلها نیازهای آموزشی مناسب با آن شغل پیش بینی گردید.
۵- استخراج پرسشنامه
با بهره گیری از داده ها ی حاصلاز مصاحبه ،تجزیه و تحلیل توضیح وظایف و تجزیه و تحلیل اهداف و سیاستهای سازمان و برسی سوابق آموزشی کارکنان ،نیازهای اولیه شناسایی گردید و پس از مطالعه سوالات پرسشنامه به بسته بر اساس مقیاس لیکرت تهیه گردید.
۶- آزمایش پرسشنامه
اجرای آزمایش پرسشنامه به مقصود پی بردن موارد ابهاام انگیز انجام گردید.بدین مقصود سی نفر از کارشناسان بخشهای مختلف انتخاب گردید و پرسشنامه اولیه بین آنها توزیع گردید و از آنها خواسته گردید تا ضمن پاسخ به موارد مبهم ،سوالت یا نیازهایی که مورد غفلت را مشخص نمایند و پس از جمع آوری پرسشنامه موارد ابهام انگیز مشخص و پس از اصلاح پرسشنامه نهایی تدوین گردید.
۷- اجرای پرسشنامه
پس از اصلاح و تدوین نهایی پرسشنامه و مشاهده نشدن تفاوت بین نتایج پرسشنامه اولیه و نهایی،پرسشنامه در بین کلیه کارشناشان معاونت کتابخانه که ۳۰۹ نفر می باشند ،پرسشنامه توزیع گردید . که نهایتا پس از پاسخگویی 287 نفر پرسشنامه را تحویل دادند .و کار تجزیه و تحلیل آماری روی این تعداد پرسشنامه صورت گرفت.
۸- تجزیه و تحلیل آماری
جهت جمع آوری اطلاعات از دو ابزار مصاحبه و پرسشنامه به توضیح ذیل بهره گیری شده می باشد
۱- مصاحبه
مصاحبه با تعدادی از شاغلان برجسته در همان شغل شده می باشد در واقع به کمک این مصاحبه به تجزیه و تحلیل وظایف شاغل پرداخته شده می باشد.
اطلاعات بدست آمده که توسط مصاحبه در مورد هر رشته شغلی جمع آوری شده می باشد عبارتند از: