دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بررسی و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایران

دانلود پایان نامه

پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :مطالعه و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایران 

تکه ای از متن پایان نامه :

زیاده از حد جلوه دادن تفسیر کرده‌اند. (اربابی، 1380، 18)

تبلیغ از نظر لغوی به معنای رسانندگی می باشد و مبلغ “رساننده‌ی پیام‌ها و آموزه‌های ویژه‌ی تبلیغی” می باشد. (زورق، 1392، 39)

فرهنگ و بستر تبلیغات را این‌گونه تعریف کرده می باشد:

الف) تبلیغات بر سر محصول تولید شده یا خدمات ارائه شده (مانند شرکت‌های تولید کننده‌ی مواد غذایی)

ب) تبلیغات برای افراد (مانند تبلیغات برای انتخابات ریاست جمهوری یک کشور)

تأثیرات تبلیغات را می‌توان براساس بازخورد (فیدبک) یافت و ارزیابی کرد که آیا تبلیغات مؤثر بوده می باشد یا نه.( سایت  www.mofty.blogfa.com)

 

2-1-2 سابقه‌ی تبلیغات تجاری در جهان

تبلیغ با شکل‌گیری زندگی جمعی آغاز شده در کلیه‌ی ادوار و در تمامی جوامع از آن بهره‌برداری شده می باشد. با اینکه شیوه‌ی تبلیغات و متن آگهی‌های قرون گذشته با تبلیغات نوین امروزی تفاوت عمده دارد لیکن فعالیت‌های تبلیغی از دیرباز هدف مشترکی را دنبال می‌کرده و آن شناسایی کالاها یا خدمات به مردم بوده می باشد.

سابقه‌ی تبلیغات به زمان‌های گذشته برمی‌گردد. تصاویری که بر روی دیواره‌ی غارهای اولیه تأثیر بسته می باشد مربوط به سازندگان اشیای ابتدایی می‌باشد که آن‌ها را به دیگران معرفی می‌کرده‌اند پس تبلیغ ریشه در زندگی اجتماعی بشر‌ها دارد.

باستان شناسان، از میان ویرانه‌های بابل لوحه‌هایی یافته‌اند که از تبلیغات حکایت می‌کند. این لوحه‌ها که متعلق به سه هزار سال پیش از میلاد می باشد تبلیغی در مورد نوعی پماد روغنی و همچنین تعریف از کسی می باشد که در دوختن کفش مهارت داشته می باشد و یا در سرزمین‌های اطراف مدیترانه آثاری یافته‌اند که مؤید تبلیغات برای تماشای جنگ گلادیاتورها و  تبلیغ در مورد ابزار برای فنیقی‌ها و یا حتی تشویق مردم برای رأی دادن به یک سیاستمدار بوده می باشد.(اربابی،59،1380)

مطلب مرتبط :   پایان نامه ارشد رشته حقوق هرزه نگاری و جرم انگاری آن در حقوق ایران با نگرش بر فقه

قبل از ایجاد صنعت چاپ که آغاز دوره‌ی جدیدی برای برقراری ارتباطات جمعی و شروع دوره‌ی تازه‌ای از تبلیغات بوده تبلیغات به سه صورت وجود داشت:

هدف اصلی این تحقیق مطالعه و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایران می باشد

برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه

دانلود پایان نامه ارشد:مطالعه و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایران