رشته مدیریت-دانلود پایان نامه : ملک الشعرای بهار

عطاالدوله، باغ خندق، باغ فردوس شیراز، باغ بیگلربیگی (باغ کلانتری)، باغ قلعه شاهزاده‌بیگم، باغ طغی، باغ قتلغ، باغ کیفی، باغ مجد رومی، باغ نشاط شیراز (باغ میرزا نعیم)، باغ نو مشیری، باغ میرزا محمدرضا، باغ خلیلی، باغ مینوی سالار.

2-2-8-6 پیست اسکی پولادکف:
مجموعه تفریحی ورزشی پولادکف به عنوان دومین پیست بزرگ بین‌المللی کشور در ۸۰ کیلومتری شمال شهر شیراز و درارتفاع ۲۸۵۰ متری از سطح دریا واقع شده و دارای قله‌ای به ارتفاع ۳۴۰۰ متر از سطح دریا است؛ همچنین این مجموعه دارای امکاناتی از قبیل تله‌کابین، تل‌اسکی، رستوران، فست فود، کافی شاپ، مهمان‌سرا، هتل، موتوربرفی، ماشین‌های کوهستان، چرخ‌های هوشمند، قایق‌های پدالو، اسب سواری، دوچرخه سواری، لوازم مورد نیاز اسکی و آموزشگاه اسکی می‌باشد و در سال ۱۳۸۱ افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌است.
2-2-9 حمل و نقل
2-2-9-1 فرودگاه بین‌المللی شیراز
شیراز دومین شهر ایران پس از تهران بود که دارای فرودگاه بین‌المللی شد. این فرودگاه در دوران سلطنت محمدرضا شاه پهلوی با نام فرودگاه بین‌المللی شیراز تأسیس شد که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به‌نام «فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب» تغییرنام داد. فرودگاه شیراز پس از فرودگاه امام خمینی مجهزترین فرودگاه در سطح کشور محسوب می‌گردد. در حال حاضر فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز با دارابودندستگاه های کمک ناوبری مدرن و کارآمد از قبیل دستگاه رادار PSR-SSR که یکی از پیشرفته‌ترین رادارهای دنیا می‌باشد و همچنیندستگاه های NDB – DME – DVOR و ILS یکی از فرودگاههای ایمن و مجهز در سطح کشور بوده و پذیرای تمامی تایپهای پروازی می‌باشد و به لحاظ سیستمهای هواشناسی، ارتباطی و رادیویی از تجهیزات پیشرفته و قابل اطمینان برخوردار می‌باشد. فرودگاه شیراز در اسفندماه سال ۱۳۸۹ خورشیدی به جمع چهار فرودگاه خودگردان کشور پیوست.
مسیرهای خارجی این فرودگاه عبارتند از کشورهای انگلستان، مالزی،ترکیه، عراق، سوریه، قطر، امارات متحده عربی (دبی، ابوظبی و شارجه)، کویت، بحرین، عربستان، روسیه، پاکستان، مصر و سودان.
پروازهای داخلی این فرودگاه شامل پروازهای شیراز-تهران، شیراز-مشهد، شیراز-اصفهان، شیراز-تبریز، شیراز-اهواز، شیراز-آبادان، شیراز-بوشهر، شیراز-بندرعباس، شیراز-ساری، شیراز-لارستان، شیراز-لامرد، شیراز-چابهار، شیراز-کرمان، شیراز-کیش، شیراز-لاوان، شیراز-قشم، شیراز-سیری، شیراز-ماهشهر، شیراز-خارک، شیراز-عسلویه، شیراز-بهرگان و شیراز-رشت می‌باشد.
شرکت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، آسمان، ایران ایرتور، کیش‌ایر، شرکت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، آسمان، ایران ایرتور، کیش‌ایر، ماهان، کاسپین، فارس ایر قشم، نفت، زاگرس، تابان، ارم ایر، گلف ایر، ترکیش ایرویز،سعودی‌ایر، ایرعربیا و به صورت موردی شرکت‌های هواپیمائی دیگر از فرودگاه شیراز جهت نشست و برخاست استفاده می‌کنند.
هم‌اکنون ظرفیت پذیرش مسافر این فرودگاه ۴ میلیون تن در سال می‌باشد که با اتمام طرح توسعه این فرودگاه به ۱۰ میلیون مسافر خواهد رسید.
2-2-9-2 ایستگاه راه‌آهن شیراز
خبر افتتاح راه آهن شیراز اصفهان در ۱۳ خرداد سال ۱۳۸۸ خورشیدی توسط رسانه‌های خبری منتشر شد. مدت کوتاهی پس از افتتاح این راه آهن معلوم شد که این راه‌آهن به صورت نیمه‌تمام و ناقص اجرا شده و با عبور اولین قطار از روی آن بسیاری از ریل‌ها در هم شکسته‌اند. از آن زمان تا شهریورماه سال ۱۳۹۰ خورشیدی، به علت آماده نبودن ایستگاه راه آهن شیراز برای سوار و پیاده کردن مسافران از ایستگاه موقتی در شهر جدید صدرا استفاده می‌شد. ایستگاه راه آهن شیراز که اکنون یکی از بهترین ایستگاه‌های راه‌آهن کشور محسوب می‌شود در مهرماه سال ۱۳۹۰ خورشیدی به بهره‌برداری کامل رسید و از آن زمان تمامی قطارها از ایستگاه اصلی حرکت می‌کنند.هم‌اکنون مسیرهای ریلی شیراز – بوشهر – عسلویه و همچنین شیراز – جهرم – لار – بندرعباس در دست ساخت می‌باشد.
2-2-9-3 پایانه های مسافربری
چهار باب پایانه مسافربی برون‌شهری در نزدیکی به ابتدای ۴ محور اصلی خروجی شهر قرار دارند. شهرداری شیراز در سال ۱۳۶۳ خورشیدی اولین پایانه متمرکز خود را با نام «پایانه شهید کاراندیش» مطالعه، طراحی و به‌اجرا درآورد که در دی‌ماه ۱۳۶۶ خورشیدی به بهره‌برداری رسید. «پایانه شهید مدرس» در شرق شیراز و «پایانه امیرکبیر» در جنوب غرب این شهر نیز پس از احداث و تجهیز در اردیبهشت‌ماه ۱۳۷۵ خورشیدی، به‌طور همزمان به بهره‌برداری رسیدند. همچنین «پایانه غیرمتمرکز سپیدان» جهت سرویس‌دهی به بخش‌های شمال غربی شهر شیراز از سال ۱۳۷۵ خورشیدی شروع به فعالیت کرده‌است.
2-2-9-4 اتوبوسرانی شیراز
شیراز از اولین شهرهای ایران است که دارای شرکت واحد اتوبوسرانی درون‌شهری شده‌است. سازمان اتوبوسرانی شیراز و حومه در سال ۱۳۴۵ خورشیدی تأسیس گردید. از ابتدای سال ۱۳۸۰ خورشیدی، سازمان اتوبوسرانی شیراز در امر واگذاری اتوبوس‌ها به بخش خصوصی اقدام نموده‌است؛ به‌طوری‌که هم‌اکنون بیش از ۹۰ درصد از این ناوگان به بخش خصوصی واگذار گردیده‌است.
2-2-9-5 قطار شهری
قطار شهری شیراز (مترو) در آذر ماه سال 1393 به بهره برداری رسید و سه مسیر برای آن در نظر گرفته شده است که هم اکنون یک مسیر آن در حال فعالیت است.
2-2-9-6 تاکسی
شیراز دارای بیش از ۱۲٬۰۰۰ تاکسی از انواع مختلف می‌باشد که بخش بزرگی از حمل و نقل مسافرین درون‌شهری این شهر را برعهده دارد.
2-2-10- شیراز در اشعار پارسی:
شعرای نامدار بسیاری علاوه بر سعدی و حافظ شیراز که خود زاده و مقیم این شهر بوده اند در وصف آن سروده اند، که از جم
لهی آن ها میتوان به ملک الشعرای بهار، شهریار،بابا طاهر،سنایی و اوحدی مراغه ای نیز اشاره کرد.ضمن اینکه دکتر بیژن سمندر (شاعر و ترانه سرای معاصر،تولد 1316) که بر قلهی شعر و ادب فولکلریک این شهر در چندین دههی اخیر، تکیه دارد، برای حفظ لهجهی اصیل شیرازی که از میراث گران بهای فرهنگی و شاید از جاذبه های این شهر به حساب میرود، نقشی همچون فردوسی برای زبان فارسی دارد و آثار وی نماینده اصیل لهجه و ادبیات شیراز است و دلربایی های اشعار حافظ و قند و پند گلستان و بوستان را، میراث داری میکند.در ادامه به نمونه ای از این اشعار اشاره میکنیم.
سلام ای شهر شیخ و خواجه شیراز سلام ای مهد عشق و مدفن راز
سلام ای قبله تقدیس و تقوا سلام ای قلعهی سیمرغ و عنقا
سلام ای شهر عشق و آشنایی سلام ای آشیان روشنایی
بهار پوستانت بی‌زمستان دعایت کرده سعدی در گلستان
که یارب پارس را مهد امان دار به سعدی برج طالع تو امان دار
به تیر این دعا پیر دل‌آگاه مغول را کرد دست فتنه کوتاه
دل و دل‌بستهی ایران توباشی گل و گلدستهی ایران توباشی

اینجا فقط تکه های از پایان نامه به صورت رندم (تصادفی) درج می شود که هنگام انتقال از فایل ورد ممکن است باعث به هم ریختگی شود و یا عکس ها ، نمودار ها و جداول درج نشوند.

برای دانلود متن کامل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه ، پروپوزال ،سمینار مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری در موضوعات مختلف با فرمت ورد می توانید به سایت  77u.ir  مراجعه نمایید

رشته مدیریت همه موضوعات و گرایش ها : صنعتی ، دولتی ، MBA ، مالی ، بازاریابی (تبلیغات – برند – مصرف کننده -مشتری ،نظام کیفیت فراگیر ، بازرگانی بین الملل ، صادرات و واردات ، اجرایی ، کارآفرینی ، بیمه ، تحول ، فناوری اطلاعات ، مدیریت دانش ،استراتژیک ، سیستم های اطلاعاتی ، مدیریت منابع انسانی و افزایش بهره وری کارکنان سازمان

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

اگر من دیهقان یا شهریارم گدای عشق این شهر و دیارم
“استاد شهریار”
شیراز و میگن نازِ واسی آُفتو (آفتاب) جِنگِش( حسابی داغ)
قلبارو گِرِن(گره) میزنه به هم تیرشهی تِنگِش (تیرشه،تکه پارچه ای نازک هست برای گره زدن چیزهای مختلف،تِنگ هم معنی محکم و سفت را میدهد)

بلبل تو کوچا، تو پس کوچا غزل میخونه
شعروی ترِحافظ میچکه از سرِ چِنگِش(نوکش)
عطر گل یاسم و نسترن، بهار نارنج
هی سر میکشه از تو خونوی واز وِلِنگِش(بزرگ و دلباز)
این جان که اگر چِش )چشم) تو چِشوی هیکی(یک نفر) بودوزی( چشم دوختن)
درد دِلشو میشنُفی(میشنوی) از جِلِنگ جِلِنگِش
اینجان که با فوتِ کاسه گری، امروز و فردو
تام (تو هم) پات میسره(سریدن) دنبال دختروی زبرو زِرِنگِش (کنایه از عاشق شدن)
قلبوی پیزوری(ضعیف) نیس تو سینهی مردم شیراز
تا بیخودی ریشمیز(علف هرز) بزنه تو درز و دِنگِش(بین درزهای باز آن)
دنیارو تیپس(پشت سر هم،مداوم) میگشتو هی میگفت سمندر
از شهر چه خبر! قربون او آفتاب جِنگِش “دکتر بیژن سمندر”
بخش دوم:
2-3 آشنایی با مفهوم و ماهیت تصویر مقصد
2-3-1 سیر توجه به تصویر مقصد
مطالعات اولیه پیرامون تصویر مقاصد گردشگری به دههی 70 میلادی و دههی بعد آن برمیگردد که نشان دهندهی محدودیت های نظری و مفهومی هستند ، زمانیکه هانت (1975) محقق گردشگری برای اولین بار اثبات کرد که تصویر مقصد در روند انتخاب گردشگران نقش محوری را بازی میکند‌ (کایی،2002:721؛اچتنر و ریچی، 91:2(. در مروری بر ادبیات از سال 1973 تا 2000، پایک (2000) 142 مورد مطالعهی تصویر مقصد را مورد شناسایی قرار داده است که در حوزه های مختلف از جمله نقش و تاثیر تصویر مقصد بر رفتار مشتری، شکل گیری تصویر و ایجاد و توسعهی مقیاس سنجش تصویر مقصد، انجام شده است. قابل توجه است که،تحقیقات بر روی تصویر مقصد فراتر از جوامع آکادمیک گسترش پیدا کرده و دارای ارتباطی تنگاتنگ با بازاریابی شده است و به همان اندازه دارای اهمیت میباشد (بالوغلو و برینبرگ، 1997). با این حال توجه بیشتر در مطالعات تصویر مقصد، عمدتا بر روی تاثیرات بعدی آن بر رفتار گردشگران میباشد. به عنوان مثال در مروری بر 23 مطالعهی تصویر مقصد که دارای بیشترین تعداد ارجاع دهی میاشند، چون(1990) دریافته است که بیشترین نتیجه ای که از آن ها حاصل شده است، نقش و تاثیر تصویر مقصد بر رفتار گردشگران و رضایت آن هاست. تصویر یک مقصد فرایند انتخاب گردشگران، ارزیابی آن مقصد و دیگر مقاصد مشابه و قصد رفتاری آینده را تحت تاثیر قرار میدهد ( بینه،سانچز و سانچز،2001). امروزه در بین محققین گردشگری و اساتید دانشگاهی این حوزه این اجماع وجود دارد که تصویری مثبت از مقصد منجر به افزایش دیدار و دارای تاثیر مستقیم بر ارزیابی و انتخاب مقصد توسط آن ها دارد.(هال2003:20؛مورگان و پریچارد،1998:64،اچتنر و ریچی،1991:2؛ بالوغلو و مک کلیری،1999:868)
نقش حیاتی تصویر مقصد منجر به تحقیقات بسیاری بر روی این مفهوم شده است،به طوریکه دیدگاه ها و نظرات متفاوتی در مورد معنی آن وجود دارد، که در ادامه به این موضوع اشاره میشود.
2-3-2 بررسی مفهوم تصویر مقصد:
لاوسن و بادبوی (1997) مفهوم تصویر مقصد را به عنوان بیانی از تمام دانش موضوعی، قضاوت ها، تصورات و افکار عاطفی یک فرد یا گروهی از افراد دربارهی مکانی خاص تعریف کرده است. دیگر محققین ، آن را حاصل جمع تمام عقاید و تاثراتی میداند که در ذهن مردم دربارهی یک مقصد تداعی میشود. (کرامتون،1979؛کاتلر،هایدر و رین،1993)
بینه،سانچز و سانچز (2001) تصویر مقصد را به عنوان تفسیری ذهنی از واقعیت توسط گردشگران تعریف میکند. از همین رو باید گفته شود تصویری که گردشگران از یک مقصد در ذهن دارند تا حد بسیاری، ذهنی میباشد به این دلیل که بر اساس ادارکی که هر گردشگر از تمام مقاصدی که تا کنون بوده است یا دربارهی آن ها شنیده است، میباشد ( سن مارتین و رودریگزر ، 2008). ماهیت مبهم و ذهنی و همچنین غیر مادی تصویر مقصد و عناصر و ویژگی های بسیار زیاد آن تعریف آن را مشکل کرده است به طوریکه نمیتوان گفت اجماعی در مورد آن تا کنون صورت گرفته است (آهسن،1977، آکر ، 1991،کاپفرر 1991،گارسیا 2002). در دو جدول پیش رو، تعدادی از معانی تصویر ذهنی، ذکر شده است.
جدول1-2- تعاریف تصویر ذهنی از محصول، مکان و مقصد
منبع : گالارزا، سائورا و گارسیا،2002
ارسیا
منبع : گالارزا، سائورا و گارسیا،2002
ارسیا

جدول 2-2- معانی از تصویر مقصد که توسط محققین مورد استفاده قرار گرفته است
جدول 2-2- معانی از تصویر مقصد که توسط محققین مورد استفاده قرار گرفته است

2-3-2-1 تصویر مقصد،ماهیتی دوگانه
با این که محققین بسیار در زمینهی گردشگری از مفهوم ’تصویر مقصد‘ مرتبا استفاده میکنند ، تعریف دقیق از آن از نظر آن ها دور میماند. از این رو است که پیرس در وصف آن میگوید …” تصویر از آن واژه هایی است که نمیتوان با تعریفی مناسب از دست آن خلاص شد….واژه ایست پرابهام و با معانی متغیر” (پیرس،1988،162). پیمایشی جامع در مورد معانی ارائه شده در مطالعات اصلی که تا کنون در بارهی ارزیابی تصویر مقصد صورت گرفته ، در جدول زیر آمده است. با بررسی این لیست، روشن میشود که بسیاری از معانی مبهم میباشند و در بسیاری از موارد حتی به اندازهی کافی توضیحی را ارئه نمیکنند. در تعریف تصویر مقصد مرتبا دیده میشود که خیلی ساده و سطحی از واژه هایی مثل “تاثیرات از یک مکان” یا” ادارکات از یک محیط” استفاده میشود. به طوریکه از تعاریف مربوطه نمیتوان متوجه شد که آیا محققین در بیان خود، ویژگی محوری را مورد توجه قرار داده اند (یعنی به ویژگی ها و صفات خاص و مشخص یک مکان) یا با محوریت اجزایی از تصویر مقصد که کلی نگرانه هستند نظرات خود را ارئه داده اند، و یا هردوی این ها. با این حال با بررسی روش شناسی هایی که برای سنجش تصویر مقصد مورد استفاده قرار گرفته (جدول 3-2) روشن میشود که در حقیقت بسیاری از این محققین درحال مفهوم سازی تصویر مقصد به وسیلهی لیستی از ویژگی ها هستند و نه بر اساس ادراکات و تاثیر پذیری های کلی نگرانهی محیط و مکان. با این حال میتوان شاهد توجهاتی بود که اخیرا به اهمیت جزء کل نگر تصویر مقصد شده است. به طوریکه اوم و کرامپتون (1990) تصویر مقصد را به عنوان ساختاری گشتالتی و کلی نگر توصیف میکنند. ریلی (1990) بر تاثیر کلی که یک مکان بر ذهن دیگران میگزارد تاکید میکند. پیرس (1988) اشاره میکند به جزء قدرتمند دیداری یا تصویری ،که در ذات تصویر است و معتقد است که این جزء تلویحا میتواند جستجویی، در حافظهی بلند مدت برای یک صحنه و منظره یا نماد و یا افراد باشد. وی نشان میدهد واژهی تصویر گاهی برای شرح یک تصور کلی ذهنی از یک مقصد کلیشه ای میتواند بکار رود.
به عبارت دیگر وقتیکه ممکن است هر فرد تعدادی تصور ذهنی از یک مقصد داشته باشد، در همان حال نیز اشتهاری از آن مقصد میتواند وجود داشته باشد که تعدادی تصور عمومی از آن مقصد را به صورت کلیشه ای ایجاد کند. بدین ترتیب واضح است که تصویر مقصد در ارتباط با هردو جزء ویژگی محور و کلی نگر میتواند مد نظر قرار گیرد (اچتنر و ریچی، 1993). بعلاوه بعضی از تصاویر مقاصد میتواند مستقیما بر اساس مشخصه های قابل مشاهده یا مشخصه های قابل اندازه گیری و سنجش بنا نهاده شوند (مناظر،جاذبه ها،تسهیلات اقامتی، سطح قیمت ها) در حالیکه بقیهی آن ها میتوانند بر اساس مشخصه های بیشتر نامحسوس و انتزاعی باشند (صمیمیت،امنیت، جَو ).
جدول 3-2- روش شناسی مورد استفاده قرار گرفته توسط محققین تصویر مقصد
جدول 3-2- روش شناسی مورد استفاده قرار گرفته توسط محققین تصویر مقصد

محققین
موضوع تحقیق
معنی ارائه شده از تصویر
هانت (1975)
سنجش تصویر چهار ایالت:یوتا،مونتانا،کولورادو،وایومینگ.
“ادارک گردشگران بالقوه دربارهی یک منطقه”
کرامپتون (1977)
سنجش تصویر مکزیکو
“تفسیر سازماندهی شده از یک مقصد در یک سیستم شناختی”
گودریچ(1977)
سنجش تصویر 9 مقصد:فلوریدا،هاوایی،مکزیکو،کالیفرنیا و 5 جزیرهی کارابیایی
تعریف نشده
کرامپتون (1979)
سنجش تصویر مکزیکو در ایالت های مختلف ایالات متحده
“حاصل جمع

Author: mitra1--javid

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *