منابع مقاله درمورد نظام حقوقی و مصرف کننده

کمتر از 20 یا 30 درصد از خریداران صرفا به خاطر داشتن ثروت معنویی اقدام به خرید این گونه آثار می‌نمایند و بخشی از خریداران آثار هنری قصدشان فقط سرمایه‌گذاری است، گروه دیگری از خریداران هم هستند که به آثار هنری به چشم هدیه نگاه می‌کنند که در فصل بعد به طور مفصل و به صورت آماری به آن پرداخته خواهد شد.
Widget not in any sidebars

2-7-5 ساختار نظام حقوقی و مدیریت بازار هنری
اهمیت به تشخیص آثار هنری اصیل از آثار هنری جعلی و تقلبی در بازار هنری به قدری زیاد است که حتی کارشناسان در برخی موارد نمی‌توانند آثار را از یکدیگر تفکیک کنند.
در همین راستا شیوه خاص که می‌توان برای ثبت آثار هنری به کار گرفت شامل این است که هنرمندان علامتی را که نشانگر اصالت اثرشان است مشخص نمایند، تصویری از آثار هنری خود را تهیه کنند و مجموعه این مدارک را به مرکز ثبت آثار هنری ارائه نمایند. این‌گونه نوعی برند را برای اثر خود ایجاد گرده و حق ساخت و پرداخت هنری و نقوش منتخب را برای خود محفوظ ساخته‌اند.
2-8 بسته‌بندی عامل مهم فروش
«یکی از راههای اصلی و تاثیرگذار در فروش آثار هنری بسته‌بندی مناسب است، این امر از اهمیت زیادی برخوردار است، در حالی که ممکن است هنرمندان برای ارزان تمام شدن محصول نهایی از بسته‌بندی استفاده نکنند و یا از بسته‌بندی مناسب استفاده نکنند در حالی که تفکر ارزان قیمت بودن محصول صنایع دستی تفکری است بس اشتباه که در میان هنرمندان رایج شده و در میان مخاطبان آثار.
امروزه بسته‌بندی خود یکی از وسائل عمده تبلیغات به شمار می‌رود و از هر نوع ذوق و سلیقه و ابتکار نقاشان و طراحان استفاده می‌شود» (بی نام. 1337، 43).
مواردی که باید در ارائه یک بسته‌بندی مناسب رعایت شود شامل موارد زیر می‌باشد:
1-طراحی و ساده‌گی بسته‌بندی 2- اندازه و حجم مناسب با اثر
3- رنگ‌آمیزی مناسب و جذاب 4- استفاده از لوگوی انحصاری (که نشان‌دهنده هنرمند سازنده اثر می‌باشد)
5- عنوان کردن کشور سازنده 6- کیفیت از لحاظ متریال و زیبایی‌ بسته‌بندی
متاسفانه آثار هنری یا بسته‌بندی ندارند و یا از بسته‌بندی مناسبی برخوردار نیستند و در واقع دنیاپسند نیستند، نکته‌ی مهمی حائز اهمیت این است که در خرید اثر هنری ابتدا زیبایی و جذابیت یک بسته‌بندی مناسب تاثیر ویژه‌ای بر روی خریدار می‌گذارد و او را برای خریدهای بعدی ترغیب می‌کند.
بسته‌بندی عاملی برای پیوند مرزها شتاب زندگی امروز موجب شده تا افراد نیز بر سرعت خود برای درک اطلاعاتی که پیرامون آن‌ها را فرا گرفته است، بیافزایند و این سرعت علتی برای رشد جوامع بشری در بعضی از قسمت‌ها شده است.
در دنیای امروز یکی از جالب ترین و جذاب‌ترین بخش‌های اطلاعاتی را طراحی بسته‌بندی تشکیل می‌دهد.
این بخش دارای دو ویژگی عمده است.
الف) بصری ب) صنعتی
در بخش الف، انرژی و اطلاعاتی که از طریق فرم و عوامل آن به طرف خریدار ارسال می‌شود، موجب جذب او برای دریافت آن محصول می‌شود.
در بخش ب، مواردی مانند نگهداری محصول، عمر مفید محصول و شیوه‌های بالا بردن آن، موارد متریال‌های مفروض‌آوری‌های جدید (تکنولوژی) مورد توجه است.
برای یک انتخاب معمولا ابتدا بخش الف و پس از آن بخش ب بر مشتری تاثیرگذار است. شاید برای شما نیز این برش مطرح شده باشد که علت خرید یک محصول چیست وچه عاملی در خرید آن محصول نقش دارد که در دیگری وجود ندارد. آیا علت آن تبلیغ، بسته بندی بوده و یا مرغوبیت کالا در این زمینه تاثیرگذار بوده است؟
هر یک از سه مورد بالا به تنهایی می تواند در انتخاب یک محصول موثر واقع شود، اما گاهی تمام این موارد همزمان با یکدیگر در یک قالب ارائه می‌شود. صحنه‌های مختلف تجاری را فاکتورهای کیفیت، عملکرد شیوه بسته‌بندی فرا گرفته است. یک بسته‌بندی مناسب می تواند تا 90 درصد از محصول داخلی خود خبر دهد و حتی گاهی می‌تواند هویت جدیدی را ارائه کند که باعث درک عمر محصول داخلی آن شود.
اهدافی که از طراحی یک بسته‌بندی انتظار می رود و طراحان بسته‌بندی باید به آن توجه داشته باشند، از این قرار است:
1-جلب توجه مصرف کننده 2-در یاد و حافظه ماندن بسته‌بندی
2- ارتباط برقرار کردن با کالای درون بسته

Author: مدیر سایت