مهمترین مزایا سرخ کن بدون روغن |برای سلامتی حتما بخونید

مهمترین مزایا سرخ کن بدون روغن |برای سلامتی حتما بخونید

 

انواع سرخ کن از بهترین تجهیزات جهت سرخ کردن مواد غذایی بدون روغن می باشد. از بین سرخ کن های بدون روغن استاندارد می توان به سرخ کن تفال اشاره کرد. سرخ کن تفال قابلیت پخت انواع گوشت و سبزیجات را بدون روغن و نیز با روغن کم دارد. از مزایای استفاده از سرخ کن بدون روغن تفال می توان به پخت حجم بالای مواد غذایی، حفظ خواص غذا، یکنواختی پخت غذا، کاهش خطای انسانی و … اشاره نمود.

سرخ کن بدون روغن تفال

یکی از مهمترین فاکتورها در حفظ سلامتی افراد پخت استاندارد مواد غذایی می باشد. پخت مواد غذایی با وسایل آشپزی معمولی سبب جذب حجم بالای روغن در مواد غذایی می شود که افزایش وزن و بیماری های زمینه ای را به دنبال دارد. یکی از بهترین تجهیزات آشپزی جهت کاهش مصرف روغن و پخت استاندارد مواد غذایی سرخ کن می باشد.

در حال حاضر مدل های مختلفی از سرخ کن در بازار موجود است که قابلیت پخت مواد غذایی بدون روغن را دارند. از جمله سرخ کن های بدون روغن پرطرفدار در بازار سرخ کن بدون روغن تفال می باشد که با کمک آن می توان بهترین و سالم ترین وعده های غذایی را برای خانواده آماده کرد.

سرخ کن های تفال با فناوری اکتی فرای یا گردش هوای داغ انواع مواد غذایی را در کمترین زمان ممکن آماده مصرف می کند. در تولید سرخ کن بدون روغن تفال از بهترین مواد اولیه و تکنولوژی مدرن بهره گرفته می شود و از این رو این سرخ کن ها از عمر مفید بالایی برخوردار هستند.

مزایای سرخ کن تفال

امروزه با کمک سرخ کن های پیشرفته مانند سرخ کن بدون روغن تفال می توان انواع مواد غذایی را به راحتی و با کمترین دخالت دست آماده کرد. با کسب اطلاع در مورد مزایای سرخ کن های تفال می توان به بهترین شکل از این تجهیزات آشپزی بهره برد. در ادامه به برخی از مزایای سرخ کن بدون روغن تفال اشاره می شود.

پخت یک کیلوگرم غذا تنها با یک قاشق روغن

از مزایای بهره گیری از سرخ کن تفال می توان به پخت حجم قابل توجهی از مواد غذایی در هر بار استفاده اشاره کرد. شما می توانید انواع مواد غذایی سرخ کردنی را تا میزان یک کیلوگرم در هر بار استفاده از سرخ کن بدون روغن تفال آماده مصرف نمایید. مدل های جدید این سرخ کن قابلیت پخت مواد غذایی بدون روغن را دارد. با این حال برای خوشمزه تر شدن مواد غذایی می توان تنها با اضافه کردن یک قاشق روغن به مواد غذایی بهترین غذا ها را با سرخ کن های تفال تهیه کرد.

 

کاهش وزن با سرخ کن تفال

یکی از مشکلات زندگی مدرن و امروزی اضافه وزن است که بر اثر مصرف مواد غذایی پر کالری و پر چربی، مصرف فست فود ها و … ایجاد می شود. سرخ کردن مواد غذایی در روغن فراوان و مصرف آن سبب ورود کالری اضافی به بدن می گردد که نتیجه آن اضافه وزن و درگیری با بیماری های قلبی عروقی می باشد.

از مزایای استفاده از سرخ کن های تفال سرخ کردن انواع مواد غذایی بدون روغن و نیز با روغن بسیار کم است. با بهره گیری از این سرخ کن استاندارد می توان انواع غذا های رژیمی و کم چربی را تهیه کرد که به کاهش وزن و لاغری افراد کمک می کند.

حفظ خواص مواد غذایی

از دیگر مزایای سرخ کردن انواع مواد غذایی با سرخ کن تفال حفظ ترکیبات و عناصر موجود در مواد غذایی می باشد. سرخ کردن زیاد انواع مواد غذایی در روغن زیاد باعث کاهش کیفیت مواد غذایی و از بین رفتن ترکیبات مفید آن می شود. با پخت مواد غذایی در سرخ کن بدون روغن تفال ضمن کاهش مصرف روغن خواص مواد غذایی را تا حد زیادی حفظ کرد. از آنجا که در هنگام سرخ شدن غذا درب سرخ کن بسته است از بخار شدن شدن و کاهش کیفیت غذا جلوگیری می شود.

کاهش ترکیبات زیان آور غذا

از عواقب سرخ کردن مواد غذایی مخصوصا مواد غذایی با کربوهیدرات بالا با روغن زیاد و حرارت بالا ایجاد ترکیبات مضر آکریل آمید می باشد. آکریل آمید از عوامل سرطان زا محسوب شده و تجمع آن در بدن خطرناک است. استفاده از سرخ کن تفال با میزان پایین مصرف روغن تا 90 درصد میزان ورود ترکیبات مضر از جمله آکریل آمید را کاهش می دهد.

مطلب دیگر :   یادگیری آسان

 

 

کاهش خطای انسانی

استفاده از سرخ کن های تفال مزایای مختلفی به همراه دارد که از آن میان می توان به کاهش خطاهای انسانی اشاره کرد. در روش های سنتی پخت غذا در ماهیتابه احتمال سوختن مواد غذایی بر اثر حواس پرتی وجود دارد. از طرف دیگر داغ شدن بیش از حد روغن ممکن است سبب پاشش روغن در هنگام آشپزی شود.

سرخ کردن انواع غذا ها در سرخ کن بدون روغن تفال در کنار رفع خطر پاشش روغن بر روی آشپز از سوختن غذا ها جلوگیری می کند. از این رو می توان انواع مواد غذایی از جمله ماهی را با سرخ کن های تفال به راحتی و بدون مصرف روغن سرخ نمود.

یکنواختی پخت غذا

سرخ کردن مواد غذایی در ماهیتابه های معمولی در کنار مصرف بالای روغن و خطراتی که به دنبال دارد سبب پخت ناهماهنگ غذا می شود. گاه بر اثر حرارت بالای ماهیتابه معمولی روی مرغ و ماهی سرخ شده و قسمت های داخلی آن نیم پخت می شود. از مزایای سرخ کردن مواد غذایی با سرخ کن تفال مغز پخت شدن و پخت یکنواخت غذا می باشد.

امکان پخت انواع غذا ها با سرخ کن تفال

همانطور که می دانید روزانه انواع و اقسام مواد غذایی از قبیل انواع گوشت و سبزیجات در آشپزخانه ها سرخ می شود که لازمه استفاده از حجم بالای روغن می باشد. با بهره گیری از سرخ کن تفال می توان با یک قاشق روغن یا بدون استفاده از روغن انواع گوشت از قبیل گوشت قرمز، گوشت مرغ و ماهی را سرخ کرد. همچنین با کمک سرخ کن بدون روغن تفال سبزیجاتی مانند بادمجان، قارچ، کدو، سیب زمینی و … به راحتی و در حجم بالا سرخ می شود.

 

 

قابلیت های سرخ کن بدون روغن تفال

سرخ کن تفال قابلیت های متعددی دارد که از آن میان می توان به امکان تنظیم دمای پخت بین 80 تا 200 درجه سانتی گراد اشاره کرد. دستگاه سرخ کن برند تفال دارای سیستم مجهز به صفحه نمایشگر الکترونیک و نیز کلید های جانبی برای کنترل کارکرد سرخ کن می باشد. با وجود تایمر می توان برای پخت انواع غذا از این قابلیت بهره برد.

در سرخ کن بدون روغن تفال همزن تعبیه شده که با هم زدن غذا هنگام پخت به پخت یکنواخت غذا کمک می کند. برخی از مدل های سرخ کن های تفال به صورت دو طبقه بوده و همزمان امکان پخت چند غذا را دارا می باشد. از طرف دیگر شستشوی سرخ کن بدون روغن تفال آسان بوده و می توان برای شستشوی بهتر برخی از قطعات سرخ کن را جدا کرد.

نکات مهم در هنگام استفاده از سرخ کن

با توجه به قابلیت های متعدد سرخ کن تفال امروزه اکثر خانم های ایرانی از این تجهیزات استاندارد در آشپزخانه خود بهره می برند. برای کارکرد بهتر سرخ کن بدون روغن تفال و افزایش عمر مفید آن نکات مختلفی را باید مد نظر قرار داد. برای مثال بهترین روغن برای استفاده در این سرخ کن روغن مخصوص سرخ کردنی می باشد. فیلتر های دستگاه سرخ کن از جنس کربن بوده و ممکن است بر اثر رطوبت کارایی آن کاهش یابد. برای عملکرد بهتر سرخ کن باید به صورت مرتب فیلتر آن عوض شود. بهتر است مواد غذایی یخ زده پس از باز شدن کامل یخ در سرخ کن بدون روغن تفال قرار گیرد.

 

مدیر