پایان نامه ارشد بررسی و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایران

دانلود پایان نامه

پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :مطالعه و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایران 

تکه ای از متن پایان نامه :

سیاحت به منطقه‌ای  خارج از محل سکونت و کار خود می‌رود.      (کاظمی، 1385،17-15)

توصیف”هولدن[1] “از گردشگری کمی وسیعتراست. او گردشگری را فعالیتی اجتماعی می ‌داند که در برگیرنده‌ی  رفتار انسانی، بهره گیری از منابع، تعامل با دیگران، اقتصاد و محیط می باشد.»

“میدلتون[2]” گردشگری را بعنوان یک صنعت توصیف می‌کند و به آن به عنوان یک بازار کل می‌نگرد که مجموعه‌ای از تقاضاهای مصرفی ملاقات کنندگان را با دامنه‌ای گسترده از محصولات برآورده می‌کند. در این توصیف گردشگری نوعی تجارت و گردشگر مشتری محسوب می‌گردد. (همان منبع،  18)

اما به زعم” مورگن روت[3] “گردشگری عبارت می باشد “از مسافرتی که در آن اشخاص به طور موقت محل سکونت خود را ترک می کنند تا نیازهای حیاتی، فرهنگی و شخصی خود را به شکل مصرف کننده‌ی کالا‌ها و خدمات اقتصادی و فرهنگی برآورده کنند. “(رضوانی، 1379،32)

اما از میان تعاریف مختلف تعریف “میل و موریسون[4] ” (1992) جامعیت بیشتری دارد. آن‌ها معتقدند: “گردشگری به مجموعه‌ی فعالیت‌هایی اطلاق می‌گردد که در جریان مسافرت یک گردشگر اتفاق می‌افتد. این فرایند شامل هر فعالیتی از قبیل برنامه‌ریزی سفر، مسافرت به مقصد، اقامت، بازگشت و حتی یادآوری خاطرات آن نیز می‌گردد. همچنین فعالیت‌هایی را که گردشگر به عنوان بخشی از سفر انجام می‌دهد نظیر خرید کالا های مختلف و تعامل میان میزبان و مهمان را نیز در بر می گیرد به طور کلی می توان هر گونه فعالیت و فعل و انفعالی را که در جریان سفر یک سیاحتگر اتفاق می افتدگردشگری تلقی نمود.” (لومسدن،1384، 18) در این تعریف به کلیه‌ی فعالیت‌های پیش و پس از مسافرت نیز علاوه بر فعالیت‌هایی که در مقصد انجام می‌گردد اهمیت داده شده می باشد.

مطلب مرتبط :   پایان نامه ارشد درباره نقش و کارکرد حجت های الهی در زندگی انسان از منظر قرآن کریم

به هر روی لازم به ذکر می باشد که گردشگری پدیده‌ای چند وجهی و در برگیرنده‌ی ابعاد بسیاری می باشد که درارائه تعریف جامعی از آن باید این ابعاد لحاظ شوند.

 

1.Holden

 Midelton. 2

3.Morgen Rout

4.Miall&morison

هدف اصلی این تحقیق مطالعه و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایران می باشد

برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه

دانلود پایان نامه ارشد:مطالعه و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایران