پایان نامه ارشد درباره بررسی و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایران

پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :مطالعه و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایران 

تکه ای از متن پایان نامه :

سال 2009 برآورد شده می باشد یعنی مجموعاً 1750 میلیارد دلار! (پاپلی یزدی، سقایی،1389،5-3)

2-2-3-1-1 گردشگری و اشتغال

گردشگری بر چند فعالیت اقتصادی تأثیر می‌گذارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها اشتغال می باشد. این صنعت بیشتر از هر صنعت دیگری ایجاد اشتغال کرده می باشد.« به ویژه در کشورهای در حال توسعه که اشتغال ایجاد شده توسط صنعت صادرات به مراتب کم‌تر از اشتغال ایجاد شده توسط گردشگری می باشد. گفته می‌گردد این صنعت با تعدادی بالغ بر 100 میلیون کارمند  بیشترین نیروی انسانی را به کار می‌گیرد.از آنجا که بسیاری از خدمات گردشگری به هیچ وجه نمی‌توانند با بهره گیری از تکنولوژی ارائه شوند، در 4) اشتغال نرم‌افزاری که ممکن می باشد گردشگر به طور مستقیم با آن‌ها سروکار نداشته باشد مثل خدمات بیمه، خدمات بانکداری (کارت بانک‌ها)،اینترنت

5) اشتغال غیرمستقیم که بیشتر با فعالیت‌های تولیدی جنبی مرتبط می باشد و هم‌زمان با سرمایه‌گذاری در گردشگری فراهم می‌آید. فعالیت در احداث هتل‌ها و کلیه فعالیت‌های قبل از آن، تولید وسایل حمل و نقل ـ تا جایی که سهم گردشگری را شامل می‌گردد)، افزایش تولیدات هنری ـ صنایع دستی و غیره مرتبط با گردشگری در زمره این نوع اشتغال می باشد.» (زمانی، 1383)

2-2-3-2 آثار  فرهنگی ـ اجتماعی گردشگری:

فرهنگ بازتابش زندگی دیرینه در زیست بومی می باشد که جوامع به آن خو می‌گیرند و در دوره‌های مختلف و تحت تأثیر عوامل گوناگون صورمختلفی می‌یابد ولی هسته‌ی نژادی و سنتی خود را همچنان حفظ می‌کند. فرهنگ به عنوان یک نظام ارتباطی بین مردمی با جلوه‌های مختلفی از آداب و رسوم، میراث و دیگر تولیدات مادی و زیباشناختی شکل می‌گیرد و واقعیت وجودی جامعه را بیان می‌کند. از این چشم‌انداز، مردم با فرهنگی که دارند به جهان شناسانده می‌شوند. (پاپلی یزدی، سقایی، 1389، 85)

گردشگری، مسافرت و گردشگران بر نظام ارزش‌های  افراد و جامعه، الگوی رفتاری، ساختارهای اجتماعی، سبک و کیفیت زندگی مردم جامعه‌ی میزبان و گردشگران تاثیر می گذارد که همان آثار اجتماعی – فرهنگی گردشگری می باشد.(کاظمی،1388، 103)

هدف اصلی این تحقیق مطالعه و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایران می باشد

برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه

دانلود پایان نامه ارشد:مطالعه و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایران

Author: userk