پایان نامه اعضای هیأت علمی دانشگاه و مدیریت ارتباط با مشتری

دانلود پایان نامه

ب) اهداف اختصاصی
1. شناسایی مؤلفه‌ها و موانع پیش روی بازاریابی رابطه‌مند در مدیریت هواداران باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال ایران
2. اولویت‌بندی مؤلفه‌ها و موانع بازاریابی رابطه‌مند در مدیریت هواداران باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال ایران
3. اولویت‌بندی گویه‌های هر یک از موانع بازاریابی رابطه‌مند در مدیریت هواداران باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال ایران

پیش‌فرض‌های پژوهش
پژوهش حاضر بر اساس پیش‌فرض‌های زیر انجام گرفته است:
1. مجموعه سؤال‌های تحقیق توانسته است به خوبی اهداف تحقیق را تبیین نماید و این امر توسط نمونه‌ها قابل درک بوده است.
2. نمونه‌های پژوهش با علم، آگاهی و صداقت به همه سؤالات پرسشنامه پاسخ داده‌اند.
محدوده یا قلمرو پژوهش
1. محدوده مکانی: این پژوهش در محدوده باشگاه‌های لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران بوده است.
2. محدوده جامعه آماری: این پژوهش در حوزه مدیران باشگاهی و اعضای هیأت علمی دانشگاهی متخصص در حیطه هواداران و بازاریابی ورزشی پایتخت انجام شده‌است.
3. محدوده زمانی: دوره زمانی این پژوهش و توزیع پرسشنامه‌ها در سال 1393 بوده است.
محدودیت‌های پژوهش
1. محافظه‌کاری و عدم همکاری برخی از مسئولین و اساتید دانشگاهی در تکمیل و پاسخگویی به سؤالات پرسشنامه.
2. گرچه در این پژوهش از نام افراد در پرسشنامه ذکری به میان نیامده بود، لیکن ممکن است، برخی ملاحظات در پاسخگویی مسئولین مؤثر بوده باشد.
3. شرایط زمانی و مکانی پاسخ‌دهندگان در زمان تکمیل پرسشنامه.
4. در دسترس نبودن تعداد دقیق کارشناسان فدراسیون فوتبال، مدیران عامل باشگاه‌ها و اعضای هیأت علمی دانشگاهی متخصص در حیطه هواداران و بازاریابی ورزشی پایتخت
تعاریف مفهومی اصطلاحات کلیدی پژوهش
بازاریابی رابطه‌مند: ایجاد، حفظ و ارتقا و در صورت ضرورت خاتمه ارتباط با مشتریان است. به‌طوری که اهداف هر دو طرف درگیر در رابطه تأمین شود (16).
مدیریت هواداران: تمام اعمال مربوط به برنامه‌ریزی، سازماندهی، رهبری و کنترل مربوط به هواداران را مدیریت هواداران می‌گویند (17).
بازاریابی ورزشی: استفاده از اصول و فرآیند بازاریابی در ارتباط با کالاهای ورزشی و کالاهای غیرورزشی مرتبط با ورزش را بازاریابی ورزشی می‌گویند (18).
هوادار: یک هوادار که گاهی به آن حامی یا هواخواه هم می‌گویند، فردی است که یک اشتیاق و تمایل قوی و گاهی طاقت‌فرسا نسبت به چیزی یا کسی دارد (19).
باشگاه‌ حرفه‌ای فوتبال: باشگاه حرفهای به نهاد ورزشی گفته می‌شود که برای شرکت در رقابت‌های حرفه‌ای تأسیس می‌شوند و به‌طور اجتناب‌ناپذیری تحت یک مدیریت رسمی برای جذب، هدایت، همبستگی، ایجاد رضایتمندی، پرکردن اوقات فراغت برای تمامی اعضا و هواداران باشگاه، به فعالیت می‌پردازند (15).
مدیریت ارتباط با مشتری: بطور کلی CRM به فعالیت‌هایی گفته می‌شود که یک شرکت به منظور شناسایی، جذب، توسعه و حفظ مشتریان سودآور به وسیله ارائه کالا و خدمات مناسب به مشتریان در زمان و هزینه مناسب انجام می‌دهد (30).
فصل دوم