پایان نامه کارشناسی ارشد درباره بررسی و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایران

دانلود پایان نامه

پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :مطالعه و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایران 

تکه ای از متن پایان نامه :

می باشد اما شواهد روشنی در دست می باشد که ایران از دیر باز مسکونی بوده می باشد.

شباهت‌های میان آثار بدست آمده در سیلک و تپه حصار و برخی دیگر از نقاط باستانی  فلات ایران نشان می‌دهد که از دیرباز آمد و شد میان اقوام پیش از تاریخ ساکن این فلات مستقر بوده و بی‌تردید در این سازمان با خط‌مش و اهدافی نو فعالیت خود را با بهره‌بردای از 144 واحد پذیرایی، مهانسرا، هتل و تاسیسات گردشگری سراسر کشور آغاز نمود.

در سال 1365 وزارت فرهنگ و هنر با وزارت ارشاد اسلامی ادغام گردید و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل گردید و فعالیت‌های این سازمان نیز در وزارتخانه جدید به همان شکل قبلی خود ادامه پیدا کرد. (همان منبع، 33-22)

2-2-3 اهمیت گردشگری

امروزه گردشگری در دنیا یکی از صنایع پردرآمد جهان به شمار می‌رود و پیش بینی می گردد تا پایان دهه‌ی آینده این صنعت درصدر جدول صنایع پر درآمد جهان قرار گیرد همچنین بیش از نیمی از اشتغال جهان را به خود اختصاص دهد.

این صنعت با بخش‌های مختلف اقتصاد ارتباط تنگاتنگی داشته و با دارا بودن اثرات مثبت عمیق و متقابل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از بخش‌های مهم و مهم به شمار می‌رود.

«گردشگری بعنوان گسترده‌ترین صنعت خدماتی جهان نیز جایگاه ویژه‌ای دارد ازاین رو بسیاری از کشورهادر رقابتی تنگاتنگ با یکدیگر ودر پی کسب منافع بیشتر از این صنعت می‌باشند. این صنعت چنان رشد فزاینده‌ای یافته که بسیاری از صاحب‌نظران، قرن حاضر را قرن گردشگری می‌نامند. صاحب نظران ومتخصصان امر گردشگری معتقدند در این قرن شاهد انقلابی در گردشگری خواهیم بود؛ انقلابی که امواج آن حتی بردورافتاده ترین نقاط جهان اثرگذار خواهد بود. »(کاظمی، 1388)

مطلب مرتبط :   دانلود پایان نامه ارشد با موضوع نیازسنجی آموزشی کارکنان کتابخانه ملی به منظور ارائه برنامه آموزشی مورد نیاز

گردشگری بر ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و زیست‌محیطی کشورها اثرگذار می باشد .در زیر به توضیح مختصری از این آثار می‌پردازیم:

2-2-3-1 آثار اقتصادی گردشگری

بسیاری از صاحب‌نظران براین نکته اتفاق نظر دارند که گردشگری یک فرصت منحصر به فرد در رسیدن به توسعه اقتصادی می باشد.

هدف اصلی این تحقیق مطالعه و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایران می باشد

برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه

دانلود پایان نامه ارشد:مطالعه و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایران