چگونه یک رسانه اجتماعی موفق داشته باشیم؟

یکی از رموز موفقیت شما در پیشرفت سایت و افزایش رتبه بندی اینه که در کنار فعالیت در سایت، در رسانه ها و شبکه های اجتماعی مشارکت داشته باشین. البته بعضی از وبمسترها فکر می کنن که چون بیشتر این شبکه ها تاثیری زیادی بر رتبه سایت شما ندارن بنابر این نباید مورد توجه قرار گیرند در حالی که وقتی شما در این رسانه ها فعالیت می کنین به گوگل نشون می دید که واسه شما جذب کاربر اهمیت زیادی داره و بنابر این همین امر از نظر گوگل یه امتیاز مثبت هستش.
در انتخاب شبکه های اجتماعی به معروفیت اونا توجه کنین. به سراغ شبکه های برید که در زمان حاضر بیشتر بوسیله کاربران مورد استقبال قرار می گیرن. در این صورت شما یه پل ارتباطی مناسب با کاربران رو انتخاب کردین. در مرحله بعدی باید به اشتراک محتوا در این شبکه ها بپردازید لازم نیس که همه مطالب سایت به اشتراک بذارین بلکه مطالب باحال تر و مهم تر رو در این رسانه ها بذارین تا کاربران رو به سمت سایت خود جذب کنین.

امروزه همه ادما از پیر و جوون، محصل و دانشجو، کارمند و بازاری خوب با رسانه اجتماعی آشنا هستن. همه تجار و اهالی کار و کاسبی های ریز و بزرگ، امروزه به  رسانه های اجتماعی به عنوان اساسی ترین بخشای تجارت آنلاین ایمان آورده ان.

قبل از هر اقدامی واسه فعالیت در رسانه های اجتماعی، نیازمند یه برنامه ریزی دقیق هستین. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که یه رسانه اجتماعی موفق، باید خوب تو ذهن مشتریان خود جای بگیره و نیازای اونا رو برطرف سازه.

اگه شما یه برند معتبر هستین یا یه تجارت نوپا رو مدیریت می کنین و می خواید از رسانه های اجتماعی واسه حضور بیشتر در بازار رقابتی استفاده کنین اما نمی دونین از کجا شروع کنین در ادامه مطلب با ۶ قدم اساسی ما رو همراهی کنین:


  • به اجتماع گوش بدید

هیجان زده عمل نکنین! پیش روی شما لیست بلند بالایی از رسانه های اجتماعی جور واجور هست ولی همه اونا مناسب فعالیت شما نیستن. همه اهداف تجارت خود رو از ذهن بگذرونین. با یه دو دوتای ساده مشخص کنین که کدوم یکی از رسانه های اجتماعی می تونن بیشترین تاثیر رو در کار و کاسبی شما داشته باشن.

بهترین راه واسه رسیدن به جواب سوال بالا، اینه که مخاطبان هدف خود رو زیر نظر بگیرین و در نظر بگیرین که بیشتر در کدوم یکی از رسانه های اجتماعی فعالیت دارن. باید کانالی رو که واسه رسیدن به هدف شما مناسب تره انتخاب کنین و یا اینکه از بین رسانه های اجتماعی، کانالای ارتباطی موثر که شما رو به کاربران هدف خود نزدیک می کنه، انتخاب کنین.


  • به هدف خود نگاه کنین

قبل اینکه تاکتیک هاتون رو بچینید به اهداف خود نگاهی بندازید. قبل از منتشر کردن هرگونه محتوایی در رسانه های اجتماعی، مطمئن شین که اون رسانه بهترین کانال ارتباطی میان شما و کاربران هدفتونه. از خود سوال کنین چقدر روش هدف دار که انتخاب کردین شما رو به هدفتون میرسونه؟ اتخاذ این روش هدف دار تا چه حد می تونه می تونه مشتریان وفادار شما رو هم اونقدر حفظ کنه؟ من یه اصل کلی در زندگی دارم، اینکه همیشه واسه رسیدن به اهدافم علاوه بر راه حل اصلی، چندین راه جانشین دارم. در مورد اهداف تجاریتان هم این جور عمل کنین تا دچار اضطراب نشید و از بازار رقابتی عقب نمونید.


  • انگشت خود رو روی نبض رقبا بذارین

در هر مرحله ای که از کار و کاسبی خود قرار دارین، از بررسی رقبا غافل نشید. شاید شما هدف گذاری دقیق و محکمی داشته باشین ولی اکر از ضعف رقبا آگاه نباشین نمی تونین از اجرای روش های هدف دار خود بیشترین سود رو ببرین. شناخت ضعف رقبا به شما کمک می کنه راه های فرعی دیگری رو هم امتحان کنین که تا حالا به ذهن اونا خطور نکرده. رقبای خود رو در هر کانالی که هستن دنبال کنین تا دریابید چیجوری و با چه استراتژیایی مخاطبان  خود رو در رسانه های اجتماعی درگیر فعالیت هاشون می کنن.


  • محتوای مناسب در زمان مناسب

تا به این جا آموختید چیجوری بهترین رسانه اجتماعی رو واسه رسیدن به مخاطبان هدف خود انتخاب کنین. حالا وقت اون رسیده که با یه برنامه ریزی درست و زمان بندی مناسب فعالیت خود رو در این رسانه ها شروع  کنین. این برنامه ریزی شامل اینه که بهترین زمان واسه ارائه بهترین مطالب شما چه وقتیه؟ یه برنامه ریزی منطقی و ثابت واسه ارسال تکراری مطالب در رسانه های اجتماعی داشته باشین. شک نداشته باشین مخاطبان هدف شما هم متوجه زمان بندی شما می شن و مطالب و رویدادهای مربوط به شما رو برابر برنامه دنبال می کنن.


  • به مخاطباتون توجه کنین

برنامه زمان بندی انتشار شما خوب بوجود اومده و وقت اون رسیده که اون رو عملی کنین. با اینکه این روزا فعالیت مردم در رسانه های اجتماعی بیشتر شده ولی هم اونقدر آدمایی که با اهدافی خاص از این رسانه ها استفاده می کنن بسیار محدود هستن  پس توجه این افراد هم به این رسانه ها محدود هستش. پس شما همیشه باید مخاطباتون رو به سمت کانالای خود مایل کنین. یادتون باشه برنامه ای که ترتیب می دید باید با نوع رسانه ای که می خواین در اون فعالیت داشته باشین هم خوانی داشته و از اصول اون پیروی کنه. مطالب شما باید تشویق کننده و جذاب باشه. رسانه خود رو فعال، جذاب و هیجان انگیز کنین. مخاطبان رسانه های اجتماعی همیشه به دنبال هیجان و خلاقیت هستن و توجه به این مورد شما رو در اجرایی کردن برنامه هاتون کمک می کنه.


  • اعداد بسیار مهم هستن

این آمار و اعداد هستن که چگونگی کارکرد شما رو نشون میدن. برنامه ریزی کنین، برنامه هاتون رو اجرا کنین و منتظر باز خورد مخاطباتون باشین. خیلی از شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک و توییتر به صاحبان مشاغل و بازاریابان این امکان رو میدن که کارایی کانالای ارتباطی شرکت خود رو با آمار و ارقام آزمایش کنن. این آمارا به شما کمک می کنه فهمیده باشین که برنامه و روش هدف دار ای که واسه رسانه های اجتماعی در پیش گرفتین موفقیت آمیز هستش یا خیر؟
حرف آخر اینکه، آزمون و خطا کلید موفقیت هر کاریه. اگه به هر دلیلی برنامه ریزیاتون با شکست مواجه شد، نا امید نشید و دوباره امتحان کنین. با گذشت زمان تجربیات بسیاری به دست میارین و موفق میشین.

اشتراک گذاری در: فیسبوک توئیتر گوگل + لینکدین پینترست