گذشته، حال و آینده سئو – جاذبه‌هایی در سئو که از آن‌ها بی خبرید!

Digital hand touching the network

اگه در اینترنت جستجو مختصری داشته باشین با خیلی زیاد منابعی رو به رو می شید که کلیدی ترین مبحثیه که بدون می پردازند. با این حال مطالب ضد زیادی هم هست. دروغ هایی که به شکل می شنوید، کلاهبرداری هایی که به اسم انجام می شه، ضربه هایی که به کسب وکار شما می زند و…
حتی بعد از جستجو بیشتر جایی با این عبارت رو به رو شدیم: دیگه مرده س! درسته که هم جنبه های منفی زیادی مثل هر خدمات اینترنتی و آنلاین داره؛ اما هنوزم و خدمات زیرمجموعه اون مثل ، و جز ۱۰ شغل برتر در لس آنجلس و سان فرانسیسکو هستن. هم اینکه اگه نگاهی به گذشته، حال و آینده بندازید متوجه میشین جاذبه هایی در هست که شما از اون ها بی خبرید و باعث زندگی ابدی این سیستم شدن!

مروری بر گذشته، حال و آینده سئو

گذشته نزدیک
در سال ۲۰۰۴ یا ۲۰۰۵ بود که سئو تبدیل از طریق برندینگ، فروش و بازاریابی شد. در این سال ها تعریف مفصل تری پیدا کرده بود و دیگه فقط یه شغل کامپیوتری یا آی تی حساب نمی شد. اولین سایت های بزرگ جهان هم مثل SEMRush بعد از پیوند و امور تجارت در همین سال ها راه اندازی شدن.
زمان حال
از سال ۲۰۱۲ به بعد تبدیل به یه معنی جهانی شد. فقط در سال ۲۰۱۲ نزدیک به ۱۳ میلیون وبلاگ در سطح جهان مطالب مربوط به منتشر می کردن. درآمد هرساله حاصل از خدمات سئو به ۳۰ میلیون دلار به صورت هرساله رسید و فضای کسب وکار از راه گسترده تر شد.
آینده ای نزدیک
با در نظر گرفتن شرایط الان آینده نزدیک ویژگی های زیر رو داره:
۱ – وسیله های فعلی گوگل و سرویس هایی که واسه استفاده می شن منقلب می شن و همه چیز از نو شکل می گیرد.
۲ –   به بخشی اساسی در امور مارکتینگ یا بازاریابی تبدیل می شه. هیچکی یه بازاریاب نخواد بود مگه این که قبل از اون یه سئوکار حرفه ای باشه.
۳ –   یه زبون واسه ایجاد رابطه عمومی می شه. البته هنوزم نمی توان صد در صد در این باره نظر داد؛ اما چون کسب وکار ها از شکل سنتی خود فاصله گرفتن و همه چیز موبایلی شده شکی نیس که در آینده ای نزدیک همه چیز با مدیریت می شه. دیگه نه فقط مربوط به سایت بلکه یه نیاز همگانی واسه دنیا اپلیکیشن ها هم هستش.

اشتراک گذاری در: فیسبوک توئیتر گوگل + لینکدین پینترست