گوگل پنالتی (قسمت اول)

بسیار متفاوت از هر شکل دیگه بازاریابیه و به طور کامل متکی به عوامل خارجی واسه موفقیته. با بیشتر از دو سوم سهم تموم ترافیک جستجو، گوگل بیشتر از یه شریک در تبلیغات حساب می شه. نبود وفاداری به انتظارات گوگل خیلی راحت موجب گوگل پنالتی می شه. یکی از چیزای مهم موفقیت در ، دوری از مجازات گوگل Google Penalty است.

گوگل پنالتی چیه؟

گوگل پنالتی چیه؟ گوگل با هدف ارگانیک بودن جستجویش بهترین سایتا رو براساس کیفیت، محتوا و تعداد بازدیدکنندگان و لینکای ورودی در سطر اول یافته های جستجو نمایش میده. بر این پایه تلاش فریب و بازی گرفتن سیستم گوگل با کمک ترفندای غیر اخلاقی واسه ایجاد محبوبیت مصنوعی که فوت وفن کلاه سیاه اسمشه، بشدت مجازات می شه.

سه نوع کلی گوگل پنالتی

۱ – Ban (تحریم)
سوء به کار گیری سیستم گوگل مثل پخش بدافزار، سانسور کردن محتوای غیراخلاقی و خشونت آمیزی که از نظر اجتماعی غیر قبول کردنیه.
۲ – سقوط رتبه

جزء سه نوع کلی گوگل پنالتیه.
۳ – تغییر موقت رتبه
اون طرف تغییر رتبه خودکار، تیم گوگل به طور دستی رتبه متقلبان رو کاهش میدن و گوگل بطور مستقیم سایتا رو از مشکل آگاه می کنه.

چگونگی باخبر شدن از گوگل پنالتی

چگونگی باخبر شدن از گوگل پنالتی آسونه. وبمسترا و مدیران سایت قادر به کشف سریع این مشکل هستن. علائم اخطار کلی پنالتی گوگل :
۱ – اخطار وبمستر گوگل
۲ – کاهش یا پنهون شدن یافته های جستجو
۳ – افت ترافیک

دلایل گوگل پنالتی

دلایل گوگل پنالتی تصادفی نیس. دلیل اصلی اون نبود رعایت دستورالعملای وبمستر گوگل به عنوان یکی از مهمترین صفحات اینترنتی واسه یه بازاریاب است.
۱ – تکنیکای کلاه سیاه
یه لیست در حال رشد دائمی از ” حقها” هست که در صورت کشف، گوگل بطور خودکار سایت رو جریمه می کنه. این حقها شامل:
• کلوکینگ (Cloaking): redirectای جاوااسکریپت یا HTML واسه فرستادن بازدیدکنندگان به سایت و دیدن محتوای متفاوت از چیزی که اسپایدرای گوگل ایندکس کردن.
• محتوای تکراری یا سرقت ادبی : هر صفحه سایت باید جدا بوده و دزدی نباشه.
• چاشنی کلید واژه : استفاده زیادتر از اندازه کلمات کلیدی یا کلمات کلیدی نامرتبط
• متن نامرئی : ایجاد محتوای نامرئی و مخفی از با هدف فریب اسپایدرای ایندکس کننده
• Link-spamming : لینکای پولی و اسپم. گوگل لینکای ارگانیک از کاربران حقیقی می خواد.
• Automatic Query : از رباطا واسه تعامل با وسیله گوگل استفاده نکنین.
• تروجان : دوری از هر چیزی که حتی به اون شباهت داره.
۲ – سئو منفی (Negative SEO)
یه نگرانی جدید در میان وبمستران. تلاش از قصد در بخشی از سایت حریف واسه اینکه به نظر برسه از استفاده می کنه. با هدف فراخوانی مجازات گوگل استفاده می شه و شناسایی اون سخته. عادی ترین شکل ، مزارع لینکه که با ثبت URL شما در اون موجبات مجازات شما رو جفت و جور می کنن. سوء به کار گیری سیستم کپی رایت جهت مشکوک به نظر رسیدن شما و هک مستقیم که با تغییر Metatextا یا فایل Robot.txt واسه ایجاد مجازات گوگل انجام می شه.
۳ – اشتباهات تصادفی
نبود رعایت دستورالعملای گوگل بطور تصادفی از جمله تکنیکای کهنه و بی اعتبار شامل چاشنی کلید واژه و لینکا.

اشتراک گذاری در: فیسبوک توئیتر گوگل + لینکدین پینترست

Author: مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *