آشنایی بیش تر با انواع سایز لوله های کاروگیت | آذرآوند

آشنایی بیش تر با انواع سایز لوله های کاروگیت | آذرآوند

مقدار حجم قابل حمل برای هر ماشین تک محور (کامیون ) ۹۵۰ متر و برای ترانزیت ۲۳۰۰ متر طول میباشد که بسته به طول شاخه های مورد نیاز از ۶ الی ۱۲ متر سفارش گذاری سایز لوله های کاروگیت میگردد. با توجه به اینکه جریان فاضلاب حاوی مواد جامد می باشد، کاهش زبری نسبی لوله کاروگیت باعث کاهش رسوب گذاری جریان فاضلاب می گردد که این امر به نوبه خود منجر به کاهش هزینه های نگهداری شبکه جمع آوری فاضلاب می گردد. در یک نگاه کلی قیمت فروش لوله کاروگیت در مقایسه با سایر لولهها (بتنی، سرامیکی، فلزی) ارزان تر است قیمت لوله کاروگیت با توجه به اینکه چه نوع استفاده­ای دارد ، چه اندازه و چه میزان بار فشار را تحمل میکند متفاوت است اما به شکل کلی قیمت آن از هر متر 12 هزار تومان تا هر متر 2 میلیون 400 هزار تومان متغیر است. بعد از آن تحقیقات زیادی برای بهتر کردن ظاهر لوله ها در طول سال های مختلف صورت گرفت تا اینکه لوله ها به شکل های امروزی رسیدند. عایق الکتریسیته: به دلیل کاربرد این نوع لوله ­ها در صنایع مختلف و همچنین انتقال مایعات ساختار آن کاملا عایق جریان الکتریسیته است چرا که از پلی اتیلن استفاده شده و پلاستیک ­ها نیز عایق جریان برق هستند لذا در صورت حوادث الکتریسیته، خطری متوجه کادر فنی و نیروی انسانی نخواهد شد. ᠎

 

لوله کاروگیت برای کاربرد در شبکه های بدون فشار (ثقلی) طراحی شده اند و حداکثر فشار طراحی آنها ۱٫۵ بار می باشد. لوله کاروگیت با این تفکر ایجاد شده اند که در عین بالا بودن مقاومت حلقوی لوله کاروگیت (یکی از مهمترین پارامترهای طراحی در لوله مدفون و تحت بار) از وزن پایینتری نسبت به لوله پلی اتیلن تک جداره برخوردار باشند. به عنوان اولین تجربه بسیار موفقیت آمیز بود و سرعت کار را به میزان قابل توجهی بالا برد و انتقال سیالات را آسان نمود. انتخاب یک نوع لوله با قطر معین، به کاربرد آن در خط لوله و میزان سیال عبوری از درون آن دارد. لوله کاروگیت پلی اتیلنی H.D.P.E کاربردهای فراوانی دارد، استفاده از لوله کاروگیت برای مدیریت جریان آب ها و فاضلاب بسیار مناسب است و مهمترین کاربرد این نوع لوله پلی اتیلن فاضلابی است. چرا که نیاز به استفاده از واشرهای پلاستیکی و کوپلرهای کمتری است. همچنین تحمل ترافیکی کمتری در زیر خاک نسبت به وزن اصلی تولید باکیفیت، خواهد داشت.

مزیت لوله های پی وی سی زهکشی بارینکو نسبت به سایر لوله ها، عمر طولانی تر، وزن کم، حمل و نقل آسان، سهولت و سرعت نصب بالا، مقاومت در برابر املاح شیمیایی آب و خاک، قابلیت انعطاف پذیری و خاصیت صلبی لوله پی وی سی که مانع از انسداد سوراخها و تغییرات طول و عرض سوراحهای لوله می شود و در نهایت کنگره ای بودن یا کاروگیت بودن لوله که امکان تحمل بار خارجی بیشترنسبتبه لوله های صاف را ممکن می سازد، می باشد. لوله های کاروگیت ۲۰۰ میلیمتر دارای ابعادی معادل با ۶ و ۱۲ متری در فشارهای حلقوی ۳۱٫۵ و ۱۶ کیلو نیوتن به همراه کوپلر و واشر تولید و عرضه میگردند .لوله های کاروگیت ۲۰۰ میلیمتر را جهت خطوط جمع کننده در سطح کوچه ها و معابر عمومی مورد استفاده قرار میدهند مقدار حجم قابل حمل برای هر ماشین تک محور ۶۰۰ متر و بری ماشینهای ترانزیت ۱۵۰۰ متر طول میباشد. لوله های کاروگیت ۱۶۰ میلیمتر دارای ابعاد ۶ الی ۱۲ متری میباشند، که به همراه کوپلر و واشر عرضه میگردند و عموما جهت انتقال فاضلابهای منازل مسکونی و پروژه های هدایت کننده آبها و فاضلابهای شهری کوچک مورد استفاده قرار میگیرند.

 

لوله های کاروگیت ۲۵۰ میلیمتر کاروگیت در ابعاد ۶ و ۱۲ متری به همراه کوپلر و واشر مورد نیاز تولید و به روز اعلام قیمت میگردد .از لوله های کاروگیت ۲۵۰ میلیمتر نیز جهت جمع آوری فاضلابهای شهری و روستایی در کلیه سطوح میتوان بهره برد. این لوله ها به صورت کوپلر سرخود به کمک یک واشر آب بندی و به یکدیگر متصل میگردند، طول لوله های کاروگیت ۶ متر میباشد و برای بارگیری در کامیون تک محور مقدار ۳۶ متر طول و ترانزیت ۷۲ متر طول میباشند. لوله های کاروگیت ۳۱۵ میلیمتر از پر مصرفترین لوله های مصرفی در انواع لوله های کاروگیت به شمار میروند، که دارای ابعاد ۶ متری به همراه کوپلر و واشر میباشند. این لوله ها جهت استفاده در پروژه های کوچک تحت عنوان جمع کننده اصلی مورد استفاده قرار میگیرند .جهت حمل لوله های کاروگیت ۳۱۵ میلیمتر میتوان از ماشین کامیون تک محور تا مقدار ۲۱۶ متر و ترانزیت تا مقدار ۵۷۶ متر استفاده نمود.

مطلب دیگر :   پیستوله

 

نمایندگی فروش کلیه لوله های کاروگیت و اسپیرال کاروگیت در سایزهای مشروحه زیر با مناسب ترین قیمت ممکن در ایران، ارسال لوله های کاروگیت به کلیه پروژه های خطوط فاضلاب در کلیه مقاطع با استاندارد و بازرسی های سطح یک و دو و کلیه استانداردهای بالا در تولید لوله های کاروگیت، قیمتهای فروش لوله های کاروگیت و اسپیرال کاروگیت در این مجموعه به گونه ای است که کلیه هزینه های حمل و بارگیری را پوشش داده و از لحاظ قیمت با نزدیکترین تولید کننده به شما برابری میکند. پس از چسبیدن لایه داخلیه لوله که به رنگ زرد میباشد به جداره داخلیه لوله و روی پروفیلها مینشیند و توسط قلتکهای تعریف شده با فشار بالا بر روی لوله چسبانده میشود . به گزارش ایسنا، بنابراعلام بازرگانی سداب، برای تعریف لوله کاروگیت، باید گفت به لوله های پلی اتیلن با چگالی بالا گفته میشود که از لحاظ شکل ظاهری خرطومی است و سطح داخلی آن زرد رنگ و صیقلی می باشد.

 

لوله کاروگیت دارای استحکام زیادی بوده و تمام فشارهای زیرسطحی و بارهای مرده و زنده وارده از سطح را تحمل میکند. این محصول تحمل فشار داخلی را ندارد. در مقایسه با لوله های سرامیکی، بتونی و فلزی لوله های دو جداره کاروگیت دارای مزایای زیادی همچون وزن سبک، قیمت پاییین تر، مقاوم در برابر خوردگی، دیواره ی داخلی نرم و صاف، استحکام بالا، مقاوم در برابر ساییدگی و اتصالات اسان میباشد. دیواره حلقوی لوله های کاروگیت از استحکام و دوام بسیار بالایی برخوردار هستند به طوری که در شرایط اسیدی فاضلاب ها، حضور مواد خورنده در فاضلاب های صنعتی و در حضور آب های سرشار از یون پساب های کشاورزی قادر هستند خواص خود را حفظ کنند. لوله پلی اتیلن عرضه شده در مجموعه صنعت پلیمر ایران از کیفیت بالایی برخوردار است و دارای استاندارد لازم در تمامی پرویه هاست. استفاده از مواد HDPE با استفاده از ساختارهای مناسب موجب شده که این لوله های دوجداره پلی اتیلن از انعطاف بالائی نیز برخوردار گردند. انواع لوله های پلی اتیلن تک جداره و دوجداره برای کاربردهای متنوع به کار می روند. لوله کاروگیت همانند لوله پلی اتیلن تک جداره دارای ویژگی های است که استفاده از آن نسبت به سایر لوله ها از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفهتر میباشد.

 

به نظر می رسد که باید میزان حداقل برای استحکام حلقوی و ضخامت جداره لوله وجود داشته باشد که بتوان از آن استفاده کرد. سیالات از درون این لوله ها با کوچک ترین میزان اصطکاک عبور می کنند. بنابراین پرفروش ترین نوع کالا، کالایی خواهد بود که مصرف کنندگان و مشتریان نهایت رضایت را از آن داشته باشند، رضایت مشتریان از کیفیت هر کالایی با میزان فروش رفتن آن کالا ارتباط مستقیم دارد. لوله کاروگیت 350 یکی از کم مصرف ترین انواع لوله کاروگیت می باشد. لوله های کاروگیت ۵۰۰ میلیمتر از انواع لوله های پر مصرف در صنعت آب و فاضلاب میباشند، که به صورت محدود اما به جد تولید و عرضه میگردند. این لوله ها داری ابعاد طولیه ۶ متر به همراه کوپلر و واشر تولید میگردند و به عنوان خطوط اصلی در پروژه ها مورد استفاده قرار میگیرند مقدار کلی بارگیری در کامیون تک محور برای این سایز از لوله کاروگیت ۱۵۰ متر طول و در ترانزیت ۳۳۰ متر میباشد. لوله کاروگیت در سایز های ۱۲۰۰، ۱۰۰۰ ۹۰۰، ۸۰۰ ،۶۰۰ ،۵۰۰ ،۴۰۰ ،۳۱۵ ،۲۵۰ ،۲۰۰ ،۱۶۰ در بازار موجود و آماده فروش است.

مدیر