بازیکنان بزرگی که در سال ۲۰۲۳ بازنشسته شدند

بازیکنان بزرگی که در سال ۲۰۲۳ بازنشسته شدند

 

بوفون دروازه بان سابق ایتالیا و قهرمان جام جهانی در سن ۴۵ سالگی از فوتبال خداحافظی کرد. او کار خود را در آکادمی پارما آغاز کرد و اولین بازی خود در سری آ را برای این باشگاه در نوامبر ۱۹۹۵ انجام داد و سپس در سال ۲۰۰۱ با قراردادی ۳۲.۶ میلیون پوندی به یوونتوس پیوست – یک رکورد جهانی برای یک دروازه بان در آن زمان.

بوفون با وجود حضور در پاری سن ژرمن در فصل ۱۹-۲۰۱۸ بیشتر دوران حرفه ای خود را در تورین گذراند. او در مجموع رکورد ۶۵۷ بازی را در لیگ برتر ایتالیا انجام داد و با ۱۷۶ بازی برای ایتالیا، بیشترین بازی ملی را در تمام دوران ها به ثبت رساند.

مطمئنا یکی از بهترین دروازه بانان تاریخ.

مسوت اوزیل

هافبک آلمانی یکی از بزرگترین بازیسازان نسل خود بود و مایه شرمساری است که ببینیم او کفش هایش را آویزان می کند. اوزیل در مجموع به عنوان یک بازیکن بزرگ تمام دوران در نظر گرفته می شود و با این حال هنوز هم به نظر می رسد که او می توانست دستاوردهای بیشتری داشته باشد.

با کمال تعجب، اوزیل در طول دوران حرفه ای خود فقط یک عنوان قهرمانی لیگ را به دست آورد، اما این نباید از نبوغ او بکاهد. او لحظات بزرگی را در لیگ برتر به ارمغان آورد و همچنین با آلمان به جام جهانی دست یافت.

پس از حضور کوتاه در فنرباغچه و استانبول باشاکشهیر، اوزیل در توییتر اعلام کرد که در مارس ۲۰۲۳ در سن ۳۴ سالگی بازنشستگی خود را اعلام کرد. دلمان برای او تنگ شده است.

گرت بیل

وینگر ولزی به صحنه بین المللی رفت و در ژانویه و بلافاصله پس از جام جهانی اعلام بازنشستگی کرد. بیل در پست بازنشستگی خود توضیح داد: «این [فوتبال] واقعاً برخی از بهترین لحظات زندگی ام را به من بخشیده است.در اوج او، بازیکنان دیگری بهتر از بیل وجود نداشت. ستاره بودن او در دوران حضور در رئال مادرید به اوج خود رسید و او در جام های بی شماری که باشگاه به دست آورد، کمک زیادی داشت.

او بدون شک در حال حاضر در یک زمین گلف در جایی زندگی خواهد کرد. راکسام سعی کرده است او را از بازنشستگی ترغیب کند، اما ما فکر می کنیم که او خوشحال تر از شلیک پرنده ها در آفتاب کالیفرنیا است. میدونی چیه؟ بازی جوانمردانه

بویان کرکیچ

دیوانه وار است که فکر کنیم بویان که به او لقب «مسی جدید» داده شده است، قبل از خود مسی بازنشسته شده است. مهاجم اسپانیایی پس از یک دوران کاملاً لذت بخش، شایسته تجلیل است.

البته او کاملاً به این هیاهو عمل نکرد، اما چه کسی می توانست؟ او 10 جام با بارسلونا به دست آورد و در تیم هایی مانند رم، میلان و آژاکس حضور داشت.بهترین از همه این است که او در استوک سیتی در لیگ برتر به یک قهرمان فرقه تبدیل شد. پس از ترک انگلیس، او در لیگ MLS و J1 حضور داشت، قبل از اینکه در مارس 2023 اعلام بازنشستگی کرد.

اقدام به عمل - CTA- کال تو اکشن

والیبال قهرمانی جهان ۲۰۱۸؛ ایران به کانادا هم باخت

سیمه ورسالیکو

مدافع کناری کروات با اتلتیکو مادرید قهرمان لالیگا و لیگ اروپا شد، اما مصدومیت مانع از رسیدن او به حداکثر توانش شد. او همچنین در فینال جام جهانی ۲۰۱۸ شروع کرد و ۵۲ بازی ملی برای کشورش انجام داد. ورسالیکو در ۳۱ سالگی پس از فسخ متقابل قراردادش با المپیاکوس، امسال تصمیم به بازنشستگی گرفت.

فرناندو یورنته

این مهاجم فیزیکی اسپانیایی در دوران حرفه ای خود بیش از ۲۰۰ گل به ثمر رساند و ۶۷۶ بازی در سطح باشگاهی انجام داد. او از دوران بازی با اتلتیک بیلبائو، یوونتوس و تاتنهام لذت برد. او همچنین یک فصل به یاد ماندنی را با سوانسی پشت سر گذاشت زیرا ۱۵ گل او آنها را از سه تیم انتهایی دور نگه داشت. او که از زمان جدایی از ایبار در پایان فصل گذشته بدون باشگاه بود، در بهمن ماه اعلام بازنشستگی کرد.

مطلب دیگر :   نکته های مهم برای انتخاب وکیل

لوکاس لیوا

لوکاس همیشه در قلب هواداران لیورپول جایی خواهد داشت. هافبک برزیلی امسال در سن ۳۶ سالگی پس از تشخیص یک مشکل قلبی تصمیم به بازنشستگی گرفت. لوکاس در پست بازنشستگی خود نوشت: «اعتراف می کنم که این از نیروهای بزرگ تری نشأت می گیرد، اما به گذشته نگاه می کنم و فقط می توانم برای حرفه ای که ایجاد کردم سپاسگزار باشم.

در سال ۲۰۰۷ به غول لیورپول منتقل شدم که برای ۱۰ سال بخشی از زندگی من بود. با افتخار می توانم بگویم که امروز لیورپول خانه من است. من افتخار می کنم که یک شهروند انگلیسی و همراه با خانواده ام هستم. من [یک] اسکوسر هستم!»

آدبایور در ۳۹ سالگی در ماه مارس اعلام کرد که از فوتبال خداحافظی می کند. مهاجم سابق آرسنال و رئال مادرید سال های آخر خود را در کشور زادگاهش توگو برای سماسی گذرانده بود. ما مطمئناً دلتنگ او خواهیم شد زیرا به ندرت یک لحظه کسل کننده با آدبایور در اطراف وجود داشت.

ژائو میراندا

مدافع برزیلی بهترین روزهای خود را با اتلتیکو مادرید و اینترمیلان سپری کرد اما اوایل امسال تصمیم گرفت کفش هایش را آویزان کند. او پس از مدت کوتاهی در چین، به کار خود در سائوپائولو برزیل پایان داد.

الجرو الیا

وینگر هلندی در طول دوران حرفه ای خود در پنج شهرستان مختلف بازی کرد و دوران های قابل توجهی در وردربرمن، فاینورد و ساوتهمپتون داشته است. الیا از زمانی که ADO Den Haag در ژانویه 2022 را ترک کرد بدون باشگاه بود و در فوریه امسال رسماً بازنشستگی خود را اعلام کرد. این وینگر به ESPN گفت: “این لحظه ای است که کل هلند متوجه می شود که من فوتبال را کنار گذاشته ام.” «در سرم قبلاً متوقف شده بودم. در سال های اخیر دیگر آن را دوست نداشتم.»

زلاتان ابراهیموویچ

همه چیز باید به پایان برسد، اما ما به نوعی فکر کردیم که دوران حرفه ای ابراهیموویچ ممکن است برای همیشه ادامه یابد. این گلزن افسانه ای پس از اینکه به سختی برای میلان در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ بازی کرد، سرانجام کفش هایش را آویخت. سخنرانی خداحافظی به طرز شگفت انگیزی احساسی او تقریباً همه حاضران در سن سیرو را متعجب کرد.

اولین باری که به میلان رسیدیم تو به من خوشبختی دادی، بار دوم به من عشق دادی. از صمیم قلب می خواهم از شما هواداران تشکر کنم.» “شما با آغوش باز از من استقبال کردید، به من احساس کردید که در خانه هستم. من برای تمام مدت هوادار میلان خواهم بود، زمان خداحافظی از فوتبال فرا رسیده است نه شما.

خوشبختی

سسک فابرگاس

هافبک سابق آرسنال، چلسی و بارسلونا پس از آخرین فصل حضور در محیط خوش منظره کومو در دسته دوم ایتالیا، در سن ۳۶ سالگی استعفا داد. فابرگاس وقتی از بازی تاکتیکی صحبت می کند همیشه جذاب است. ما نمی توانیم منتظر بمانیم تا ببینیم در دوران مربیگری او چه می شود.

منبع : MSN

بازیکنان بزرگی که در سال ۲۰۲۳ بازنشسته شدند

مدیر