منبع پایان نامه درمورد کسب و کار، تجارت الکترونیکی، تجارت الکترونیک، بازاریابی

منبع پایان نامه درمورد کسب و کار، تجارت الکترونیکی، تجارت الکترونیک، بازاریابی

منبع پایان نامه درمورد کسب و کار، تجارت الکترونیکی، تجارت الکترونیک، بازاریابی

سرمایه گذاری‏هایی کرده است. (Http://www.ikco.com/fa/Brand.aspx)
۲-۳۵ سبد برند آیکو
ایران خودرو در بخش خودرو سواری به منظور استفاده از مزایای همکاری با خودروسازان کلاس جهانی و تنوع بخشیدن به منابع شرکت در بخش‏های مختلف بازار، همکاری‏های استراتژیک خود را با خودروسازان بزرگ جهانی توسعه داده است ( مرسدس بنز، پژو، رنو و سوزوکی). علاوه بر این ایران خودرو به ایجاد برند خود پرداخت و آن را با خودرو سمند کلید زد.
در بخش خودروهای تجاری، شرکت ایران خودرو دیزل از شرکت‏های تابعه گروه صنعتی ایران خودرو توانست اولین سایت خارجی شرکت دایملر را ایجاد کرده و به تولید انواع اتوبوس و کامیون بپردازد. در حال حاضر شرکت ایران خودرو دیزل با همکاری دایملر ایی جی و هیوندای، درحال تولید ون، مینی بوس، اتوبوس، کامیون‏های سبک و سنگین است. (Http://www.ikco.com/fa/Brand.aspx)
۲-۳۶ توسعه روش‏های مختلف فروش محصولات ایران خودرو
معاون فروش و بازاریابی ایران خودرو از افزایش فروش و توسعه روش‏های مختلف فروش محصولات خبر داد: به گزارش ایکو پرس عبدالله بابایی در حاشیه نمایشگاه خودروی شیراز در جمع خبرنگاران با اشاره به عبور از بحران‏های دوساله که در اثر تحریم‏های اقتصادی دامنگیر صنایع خودروسازی ایران شد، از شکل‏گیری مجدد روند مثبت صنعت خودرو خبر داد که نوید بخش افق‏های روشن در تمامی بخشهای زنجیره بزرگ این صنعت و صنایع وابسته است.
وی بهبود فرایند توزیع محصولات و توسعه حضور در بازار را از نتایج شکل‏گیری روند جدید دانست و گفت: تعداد خودروهای تجاری شده از اول امسال ۱۳۷ هزار دستگاه است که از این میان ۱۱۰هزار دستگاه آن تحویل مشتریان داده شده و ۲۷ هزار دستگاه نیز در فرایند تحویل به مشتریان است.
بابایی تعداد ثبت نام خودرو در سه ماه اول سال جاری را بیش از ۱۵۵ هزار دستگاه در انواع روش‏های فروش کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت عنوان کرد که همگی از طریق اینترنت و با سهمیه بندی مشخص یکسان برای هر نمایندگی در هر استان صورت گرفته است.
وی در ادامه تصریح کرد: افزایش تقاضای خودرو در بازار و کمبود عرضه ناشی از مشکلات حاکم بر تولید در طول دو سال گذشته باعث افزایش کنترل‏های هنگام ثبت نام مشتریان در وب سایت اینترنتی فروش شده که عملیات ثبت نام مشتریان را زمانبر می‏کند.
وی تاکید کرد: تغییرات ساختاری درگاه‏های بانکهای عامل و استفاده از سیستم شاپرک، منجر به تأخیر در ثبت نام متقاضیان و در برخی موارد برگشت وجوه آنان شده است.
معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو متذکر شد: از جمله تغییرات صورت گرفته در فروش فوری عدم امکان ثبت نام مشتریانی بوده که در طول شش ماه گذشته بصورت فروش فوری از این شرکت خودرو خریداری کرده‏اند.
بابایی در ادامه گفت: در آخرین فروش اینترنتی بیش از ۱۱ هزار دستگاه در یک روز به مشتریانی عرضه شده که در شش ماه اخیر خودرو نخریده بودند.
وی همچنین بر عزم جدی برای کاهش تعهدات معوق شرکت به کمترین میزان خود در طول سنوات گذشته تأکید کرد.
بابایی در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر خصوص افزایش قیمت خودرو اظهار داشت: در تعیین قیمت خودرو عواملی متعددی از جمله هزینه‏های مواد اولیه، هزینه‏های عوامل تولید و الزامات استانداردی و قانونی دخیل بوده که بخشی از آن در حیطه خودرو ساز نیست.
معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو ادامه داد: در سال ۹۳ با پشت سرگذاشتن دو سال پرچالش با بیش از ۴ هزار میلیارد تومان زیان، افزایش‏های قیمت ناشی از افزایش هزینه‏های مواد اولیه، افزایش ۲۵ درصدی حداقل دستمزد نیروی انسانی، افزایش هزینه‏های اجرای طرح هدفمندی یارانه‏ها و.. . از عواملی است که خودروساز را ناچار به درخواست افزایش قیمت محصول کرده و از شورای ملی رقابت بعنوان مرجع ارائه دهنده دستورالعمل قیمت گذاری خودرو درخواست کرد تا بر اساس مؤلفه‏های اقتصادی از جمله تورم بخشی قیمت خودرو را تعیین تکلیف کنند.
وی تزریق مداوم ارز مبادله‏ای به خودروساز و تداوم افزایش تولید را از عواملی دانست که به خودروساز کمک می‏کند تا با افزایش حداقلی قیمت خودرو به سوی افزایش تیراژ تولید و عرضه حداکثری خودرو در بازار گام بردارد.
بابایی ضمن تأکید بر رعایت عرضه خودرو با قیمت مصوب در چارچوب شرایط و ضوابط مورد نظر، به نمایندگان هشدار داد تا از هرگونه دریافت وجوه خارج از قیمتهای ابلاغی حذر کنند و در این زمینه در صورت وجود گزارشات مستدل با نمایندگان برخورد لازم صورت می‏گیرد.
بابایی تعداد قطعات به کار رفته در هر خودرو را بالغ بر ۳ هزار قطعه دانست که حتی یک مورد آن نیز تولید محصول را مختل می‏کند و گفت: تأمین و تدارک صورت گرفته در زنجیره قطعه سازی به گونه‏ای صورت گرفته که هر روز شاهد افزایش تولید خودرو و تسهیل قطعات یدکی در خدمات پس از فروش با مرتفع شدن موانع ناشی از محدودیتهای بین الملی هستیم.
معاون فروش و بازاریابی ایران خودرو تأمین نقدینگی قعطه سازان را از رویدادهای مثبت برای سازندگان عنوان کرد که به کمک آن توانستند علاوه بر تأمین قبلی مورد نیاز، نیاز جاری شرکت را نیز پوشش دهند.
بابایی مذاکرات با شرکای خارجی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در برنامه بلندمدت شرکت همکاری لازم با برندهای معتبر جهانی منجمله پژو در کنار توسعه محصولات جدید گامی مهم برای رسیدن به خواسته مشتریان است.
معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو در پایان از شروع تولید انبوه دنا در تیرماه امسال خبر داد و گفت: در سال جاری ۱۵ هزار دستگاه از این محصول از ابتدای مرداد ماه عرضه میگردد. (Http://ikcopress. com/FA/News. aspx?docID=16988)
۲-۳۷ پیشینه تحقیق
پیشینه تحقیق داخلی
امیررضا مهربان و همکارانش (۱۳۸۶) در پژوهش خود با مفهوم مدلهای کسب و کار و انواع framework‏های مطرح در زمینه مدلهای کسب و کار online را مورد بررسی قرار داده و چارچوب مبتنی بر نیاز مشتری را به طور کامل بررسی نمودیم. این چارچوب امکان ارائه مدلی یکپارچه از فعالیتهای تجاری شرکت در حوزه‏های متفاوت ارائه مینماید که این موضوع از نقاط قوت آن میباشد. آنچه مسلم است اینکه انتخاب مدل کسب و کار خاصی به تنهایی موجب موفقیت سازمان نخواهد شد و نکته مهم متناسب بودن مدل انتخاب شده با بستر و محیط کسب و کار، تواناییهای شرکت نیاز خاص مشتری می‏باشد.
شفیعی نیک آبادی و همکارانش (۱۳۸۸) در این تحقیق با شناسایی ابعاد متفاوت نوآوری، آنها را به چهار عامل عمده: ۱) توسعه ابزارهای فناوری اطلاعات، ۲) رقابتی شدن قیمت، ۳) شدت تمرکز در صنعت (سهم بازار) و ۴) تمرکز گرایی و میزان انعطاف پذیری در وظایف تقسیم کرده و به ارزیابی میزان اهمیت آنها در پیاده سازی کسب و کارهای الکترونیک در شرکت‏های مادر در صنعت خودرو پرداخته‏اند. با پیمایش صورت گرفته تنها مورد تمرکز گرایی و میزان انعطاف پذیری در وظایف عامل مهمی در پیاده سازی کسب و کار الکترونیک در شرکت‏های مادر در صنعت خودرو شناخته نشد. در نهایت به اندازه‏گیری عوامل شناخته شده در شرکت مادر ایران خودرو مبادرت شده است تا از این طریق میزان آمادگی شرکت ایران خودرو از لحاظ میزان عوامل ایجاد کننده نوآوری در پیاده سازی کسب و کار الکترونیک مورد ارزیابی قرار گیرد.
طالب پور و هکارانش (۱۳۸۸) در این پژوهش با هدف ارائه مدل‏های فازی به بررسی نحوه تعامل عوامل و تأثیر آنها بر رشد استفاده از رویکرد کسب و کار الکترونیک در سازمان پرداخته‏اند. به این منظور برای مدل سازی این عوامل و میزان تأثیر آنها، ابتدا با بررسی پژوهش‏های پیشین عوامل تأثیرگذار در توسعه رویکرد کسب و کار الکترونیک شناسایی و سپس با استفاده از نظر متخصصین و بکارگیری روش دلفی این عوامل دسته بندی شده‏اند. در ادامه با استفاده از مدل FCM نمودارهای گرافیکی هدایت شده عوامل ترسیم می‏شوند و با استفاده از این نمودارها روابط علت و معلولی میان مفاهیم مورد اشاره در گره‏ها ارائه می‏شود و شبکه روابط میان عوامل، تحلیل و تبیین می‏گردد.
فتحی و همکارانش (۱۳۸۹) در این تحقیق سعی داشته‏اند تا با استفاده از مدل برنامه ریزی استراتژیک در سطح سازمان، صنعت، ملی و بین المللی الگوی تحقیقات تجارت الکترونیکی تنظیم کنند. لذا، پس از طراحی الگوی اولیه (پیشنهادی)، با مراجعه به تعدادی از تحقیقات صورت گرفته در زمینه طبقه بندی موضوعات تجارت الکترونیکی، این الگو مورد اصلاح و بازنگری قرار گرفت و پنج مورد شاخص کلی برای اندازه گیری ضریب اهمیت و اولویت این طرح‏ها شناسایی گردید. در مرحله سوم، مدل مورد نظر جهت انجام حذف و اضافات در اختیار خبرگان تجارت الکترونیکی در کشور قرار گرفت و ضریب اهمیت شاخص‏های شناسایی شده در مرحله قبل، توسط این خبرگان تعیین گردید. در مرحله چهارم پس از تعدیل الگو و طراحی الگوی نهایی، هریک از طبقات تحقیقاتی توسط خبرگان تجارت الکترونیکی بر اساس شاخص‏های مذکور مورد اندازه گیری قرار گرفت. نتیجه این تحقیق طبقه بندی تحقیقات تجارت الکترونیکی مربوط به هر یک از سال‏های یک برنامه پنج ساله می‏باشد.
روح الله نوری (۱۳۸۵) در این پژوهش که حاصل یک طرح پژوهشی است تلاش می‏کند پس از تشریح ادبیات بلوغ تجارت الکترونیکی، مدل متناسب با شرکت‏های صادرکننده ارائه داده و میزان بلوغ تجارت الکترونیکی شرکت‏های صنعتی صادر کننده مورد سنجش قرار گیرد. بررسی نسبت حضور شرکت‏های مورد بررسی در چندین مرحله بیانگر این است که شرکت‏ها در حال عبور از مرحله اول و حرکت به سمت مراحل بالاتر هستند که این امر می‏تواند نوید بخش تحرک نسبی و احساس ضرورت توسعه تجارت الکترونیکی باشد. بدیهی است برای ارتقای سطح تجارت الکترونیکی، باید مدیران آموزش‏های لازم را ببینند. سایر شرکت‏ها نیز با اعمال تغییرات جزیی می‏توانند از این شاخص‏ها بهره جسته و سطح بلوغ تجارت الکترونیکی خود را تعیین نمایند.
فتحی و عزیزی (۱۳۸۶) در این تحقیق سعی بر آن بوده داشته‏اند تا راهکارهایی برای توسعه کسب و کار الکترونیکی در صنایع مختلف کشور عرضه، و بر این اساس صنایع کشور مورد اولویت‏بندی قرار دهند. البته با این پیش فرض که استراتژی جهش صادراتی بعنوان استراتژی سطح بالاتر کسب و کار الکترونیکی مورد پذیرش قرار گرفته است. نتایج تحقیق حاکی از آن است که در محیط کسب و کار فعلی کشور، کسب و کار الکترونیکی بر جهش صادراتی اثر زیادی ندارد، اما اگر برخی زمینه‏های اقتصادی، سیاسی، رقابتی موجود اصلاح شود، این ارتباط به سمت یک ارتباط مؤثر سوق پیدا خواهد کرد. در مقایسه صنایع مختلف نیز، مشخص شد که در صنایع لاستیک و پلاستیک، فلزات اساسی و سایر وسایل حمل

مطلب مرتبط :   منبع پایان نامه درموردCRM

admin2

No category

No description. Please update your profile.

You must be logged in to post a comment