پنج راز پوشش سقف های شیبدار که هرگز نمی دانستید

پنج راز پوشش سقف های شیبدار که هرگز نمی دانستید

 

تفاوت این سه دسته ورق گالوانیزه در شکل گیری کریستال (گل) گالوانیزه بر روی ورق است که شکل گیری کریستال ها بسته به سرعت سرد نمودن ورق و میزان روی بکار رفته در فرآیند گالوانیزاسیون متفاوت خواهد بود.مصارف ورق گالوانیزه بیشتر در مواردی است که ورق در معرض رطوبت قرار داشته و امکان خوردگی و زنگ زدن ورق وجود سازه فضاکار دارد. اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از پوشش سقف سوله دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید. سقف های شیبدار سنگ ریزه ساخته شده از بهترین فولاد گالوانیزه شده و یک لایه چسب اکریلیک است که پوشیده شده از سنگریزه های رنگی و در پایان لعاب ثانویه که کاملا مانع زنگ زدن این محصول میشود. در اجرای پوشش شیبدار شیروانی سفالی به متریالهای مختلفی از جمله بام سفالی، آندوویلا، آندولین، تایلهای گالوانیزه، ورقهای گالوانیزه با طراحی ساده و سفالی توجه میکنند. آردواز، دکرا، پرچین، تاپ تایل، ورق طرح سفال، ورق ذوزنقه، شینگل، آندولین، آندوویلا، ایرانیت سیمانی، تک چین، بام تایل، فورتیزا، طرح پیانو یا شینگل فلزی، سفال، ورق کرکره؛ همگی نام هایی هستند که زمان انتخاب متریال سقف از فروشندگان این محصول میشنوید. همچنین مهندسی این متریال بهگونهای است که در برابر نور آفتاب تغییر حالت نداده و در سالهای متمادی قابل استفاده میباشد از دیگر مزایای شینگل اوربیان میتوان به ظاهر آن اشاره کرد چرا که ظاهر این متریال به خاطر سنگ ریزههای طبیعی که روی آن است به ساختمان یا ویلای شما جان میباشد.

سقفهای شیروانی ویلا از متریال مختلفی ساخته میشوند که شامل ورقهای گالوانیزه، رنگی، ورق سینوسی، ورق طرح سفال، ورق سینوسی، ورق طرح سفال، ورق ذوزنقه، ورق تایل تکی پرچین، ورق شادولاین، ورق تایل بام تایل، ورق شینگل، ورق اندوویلا، تایل دکرا و قرتیزا هستند. این نوع سقف از تایل و سفال ساختهشده است. و این مورد را باید در تمامی مراحل ساخت سوله از جمله فنداسیون سوله، اسکلت، پوشش دیواره ها و پوشش سقف مد پوشش سقف شیبدار نظر قرار داد. اما در مورد سولههایی که قرار است به صورت دوقلو یا چند قلو یا با یک بچه سوله طراحی شوند، اما فعلاً کارفرما قصد دارد که یکی از آنها را بسازد و بعدها در صورت تأمین مالی بخش دیگر را بسازد، قضیه فرق میکند و از آنجا که در چند سالی که این سوله به صورت تنها استفاده میشود، چنانچه مورد فشار بار باد ماکزیمم یا برف که برای آن طرح شده قرار گیرد، ممکن است عملکرد دیده شده در طرح را نداشته و تخریب گردد.

پوشش سقف شیبدار خانه ها

سوله UBM را می توان از نوع سوله های مقاوم دانست که زمان نصب آن از انواع دیگر کمتر است. سوله تک شیب چند دهانه در بسیار از شهرک های صنعتی کشور به چشم می خورد. اجرای پوشش شیبدار شیروانی بهدلیل زیبایی معماری که دارند بسیار موردتوجه قرار میگیرند و در هوای گرم فصل تابستان سرمای لذت بخشی را در ساختمانها و ویلاها بههمراه خواهند داشت. نقاشی ساختمان خانی نقاشی زیبایی خانه شماست. عوامل مهمی از جمله آبوهوایی و زیستمحیطی در انتخاب نوع سقف و پوشش برای هر ساختمان بسیار تأثیرگذار است. این نوع سقف از سبکهای متعدد ساختمان برای مناطق مختلف آبوهوایی محسوب میشود. این نوع سقف با استفاده از قطعات سفالی یا به عبارتی از ورقهای ازپیشساختهشده شیروانی ساخته میشود. چرا که برای یک ساختمان با نمای لوکس، درب لوکس و ساختمان کلاسیک، درب کلاسیک و همچنین نما های لاکچری یا سنتی ( با توجه به طراحی ساختمان ) درب و سر درب مطابق با پروژه طراحی و تولید می گردد. قدمت این نوع از پوششها به بیش از 100 سال پیش بازمیگردد.اما امروزه ظاهر این پوششها نیز با پیشرفت تکنولوژی تغییرات چشمگیری داشته، این پوششها امروزه نیز به دو صورت مدرن در شهرها و سنتی در روستاها به دلیل دسترسی به انواع چوب مورد استفاده قرار میگیرد.اما نقطه ضعف اصلی این نوع از پوششها اشتعال پذیری بالای آنها میباشد.اما امروزه با انجام فرآیندهای مختلف این مشکل را تاحدودی برطرف کردند بنابراین برای استفاده از این نوع پوششها در مناطقی که احتمال آتش سوزی در آنجا بالاست باید از پوشش چوبی درجه 1 آن استفاده نمود.

انواع سقف شیبدار بهسبب تنوع بسیار بالا، سادگی در نصب و زیبایی و طراحی خاص آنها دارای کاربردهای وسیعی هستند. همان طور که میدانید سقف یکی از مهمترین و اصلی ترین اجزای ساختمان به شمار میآید که در کنار استحکام و زیبایی به ساختمان هویت نیز میبخشد. در حقیقت سقف شینگل بهعنوان یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین پوششها و سقفها در جهان بهشمار میروند. طراحان و سازندگان ویلا سقفهای شیروانی که یک نوع پوشش شیبدار بهشمار میروند را برای ساخت ویلاها مناسب میدانند. این نوع سقفها را اغلب طراحان جهت سقفهای ویلا، سر درب، سوله و آلاچیق استفاده میکنند. معمولا این اولین دهانه از هر طرف سازه سوله است. بعد از کلاف در چهار طرف باید مدل و شکل آن بررسی شود. سقفهای شیروانی و شیبدار برای منازلی با طراحی منحصربهفرد و مسکونی در مناطق مختلف کاربرد دارد. این سبک از طراحی در منازل مدرن و سازگاری با محیطزیست که در نواحی گرمسیری واقع شدهاند، بیشتر مشاهده میشود و محبوبیت بسیاری دارد. ظرافت و اصالت منحصربهفردی در این طراحی و معماری سقف ساختمان بهوضوح مشاهده میشود. این شرکت نمایندگی شینگل BTM ترکیه، تخته OSB اتریش، آندولین فرانسه و چندین شرکت فعال در زمینه سقف شیبدار می باشد و با اجرای سقف شیبدار در شهرهای ایران نام معتبری از خود به جا گذاشته است.

مطلب دیگر :   قبل از خرید کیف زنانه و دخترانه به این موارد حتما دقت کنید

عامل زمان در ساخت سازه ها اهمیت دو چندان یافته و این امر گرایش به سازه های پیش ساخته را افزایش داده است. سادگی در نصب، نیاز کمتر به مواد و مصالح، کمک به سرازیر شدن سریع برفوباران و زیبایی ظاهری از مزایای سقف تک بر بهشمار میرود. سقفهای شیبدار بهسبب تنوع بسیار بالا، سادگی در نصب، صرفهجویی در زمان، امنیت بسیار بالا در برابر آتشسوزی، سازگاری با شرایط اقلیمی، دوام بالا و ظاهر زیبایی که نسبت به سقفهای مسطح دارد، علاوهبر سازههای تجاری اغلب در ساختمانهای مسکونی استفاده میشود. سقف چوبی در مقابل زیبایی و ایجاد حس نوستالژی در طراحی ساختمان بهمرورزمان دچار تغییر در شکل ظاهری شده و مقاومت کمتری در مقابل تغییرات آبوهوایی دارد. از کاربردهای اصلی سقف سنگی میتوان به مقاومت بسیار بالای آن در مقابل آتشسوزی و تغییرات آبوهوایی اشاره کرد. سقف شینگل با جنس آسفالت دارای طول عمر بالا و مناسب هر آبوهوایی بوده و در هر منطقه جغرافیایی نیز کاربرد دارد.

3- طول عمر زیاد: طول عمر ورقهای پوشش داده شده با روی در محیط های کاملا خورنده، در حدود 20 تا 30 سال است. آندوویلا در ایران یک نوع سقف شیروانی برتر محسوب می شود. سقف شینگل، نوعی پوشش برای سقف های شیروانی محسوب می شود که حالتی روی هم افتاده دارد و از انواع سقف شیروانی فلزی به شمار می آید زمانی که از لبه به سمت نوک سقف می رویم، این شینگل ها یکدیگر را هم پوشانی می کنند. این مخروط از یک سمت به لوله جوش داده شده و از سمت دیگر به گوی متصل شده است تا از تراکم لوله ها در نزدیکی گوی جلوگیری کند. امروزه با استفاده از روکشهای چوبی و سایر مصالح مقاوم در مقابل آتش و دیگر حوادث به اهمیت کاربرد آن اضافه کرده است. در ساخت سقف شیبدار و در طراحی ساختمانها با سقفهای شیروانی از انواع رنگهای مختلف سنگ استفاده میشود. ساختار به شکل طبیعی هر شئ گفته میشود. به سقف چهاربر، سقف فرانسوی نیز گفته میشود.

سازه فضاکار به سازههایی گفته میشود که دارای یک ساختار سهبعدی میباشند و اجزای آنها تحت تاثیر فشار و کشش قرار دارند. مزایای سازه فضاکار. کاربرد سازه های فضاکار. از مزایای این سقف میتوان به سبک بودن، قابلیت اجرای ساده و تنوع رنگ و طرح اشاره کرد. استفاده زیاد از فضای زیر سقف بهعنوان زیرشیروانی و امکان گسترش ساختمان از مزایای این نوع سقف بهشمار میرود. اگر ساختمان طولانی باشد یا توسط درز انقطاع تقسیم شده باشد، ممکن است مهارنبدی طولی ممکن نباشد و ستون ها باید پایه های گیردار داشته باشند. در این سیستم ها بار از طریق اعضای قائم و افقی ساختمان منتقل می شود. در سقف مسطح آب بر روی سقف جمع شده و از طریق سیستم زهکش ایجاد و از خروجی نیز تخلیه میشود. سقف پروانهای از دو ضلع ایجاد شده است که در اثر پیوند آنها به یکدیگر در بخش میانی و در محل برخورد دو ضلع سقف، یک زاویه باز ایجاد میشود که پروانهای در حال پرواز را در ذهن بیننده تداعی میکند. در شمال کشور به دلیل بارش زیاد، سقف بیش از 90 درصد ویلاها از نوع شیروانی شیبدار است. سوله معمولا جهت ساخت سالنهای صنعتی از مقاطع با سطح مقطع متغیر استفاده میشود که ابعاد و وزن این مقاطع با توجه به کاربری هر واحد صنعتی تغییر مینماید.

مدیر