باکس آفیس هفته منتهی به ۲۵ تیر؛ ورود قدرتمندانه «نبرد برای سیاره میمون ها» به سینماها

باکس آفیس هفته منتهی به ۲۵ تیر؛ ورود قدرتمندانه «نبرد برای سیاره میمون ها» به سینماها

باکس آفیس تابستانه در این هفته با ورود آخرین قسمت از یه مجموعه فیلم قدیمی و پرطرفدار جون تازه ای گرفت. فیلم «جنگ واسه سیاره میمونا» (War for the Planet of the Apes) با ۵۶٫۵ میلیون دلار فروش در سه روز اول اکران خود در رتبه اول باکس آفیس هفته قرار داره.
این اندازه فروش نشون میده که این قسمت از مجموعه فیلمای «سیاره  میمونا» با فیلمای دیگه این مجموعه از جمله «ظهور سیاره میمونا» (Rise of the Planet of the Apes) با ۵۴٫۸ میلیون دلار در سال ۲۰۱۱ و «طلوع سیاره میمونا» (Dawn of the Planet of the Apes) با فروش ۷۲٫۶ میلیون دلار در سال ۲۰۱۴ در سه روز ابتدایی اکران رقابت تنگاتنگی داره.

فیلم جدید این مجموعه به لطف داستان گویی و سناریو جذاب و فیلمبرداری خیره کننده نظر تماشاگران رو به خود جلب کرده. البته نباید از حریف سختی مانند «مرد عنکبوتی: برگشت به خونه» (Spider-Man: Homecoming) هم غافل شد که خیلی از تماشاگران بالقوه فیلم «جنگ واسه سیاره میمونا» رو به طرف خود کشیده و رقابت رو واسه این فیلم سخت تر کرده. پس اگه فیلم قوی و محبوبی مانند «مرد عنکبوتی: برگشت به خونه» بر پردها نبود مطمئناً اندازه فروش فیلم «جنگ واسه سیاره میمونا» به مقدار زیادی زیاد می شد.

با این وجود فیلم «جنگ واسه سیاره میمونا» در راهی قرار داره که به یه موفقیت تجاری واسه شرکت فاکس تبدیل شه.
در سطح جهانی این فیلم تا حالا ۱۰۲٫۵ میلیون دلار فروش داشته که در حال نزدیک شدن به جبران هزینه تولید ۱۵۰ میلیون دلاری خوده. در هفته آینده با اکران فیلمای «دانکرک» (Dunkirk) و «والرین» (Valerian) سینماها و به دنبال اون رقابت فیلما شدت می گیره اما انگار به دلیل تبلیغات شخص به شخص و رضایتی که تماشاگران از فیلم «جنگ واسه سیاره میمونا» داشتن این فیلم بتونه خود رو دستکم واسه چند هفته دیگه در رتبه های بالای باکس آفیس نگه داره.

قهرمون هفته قبل یعنی «مرد عنکبوتی: برگشت به خونه» این هفته با ۴۵٫۲ میلیون دلار فروش به رتبه دوم باکس آفیس سقوط کرد که ۶۱ درصد کمتر از هفته اول اکرانه و البته ریزش عجیب و فاحشی واسه اینجور فیلمای گرون و پرفروشی به حساب نمیاد.
البته در هفته دوم اکران دیگه شوق و اشتیاق هفته اول اکران واسه فیلم نبود و بعضی از تماشاگران هم فیلم «جنگ واسه سیاره میمونا» رو واسه تماشا کردن ترجیح دادن. در آخر این که دوران حکمرانی پیتر پارکر در بالاترین جایگاه جدول باکس آفیس کوتاه بود و تنها یه هفته زمان برد. این فیلم تا حالا ۲۰۸٫۲ میلیون دلار در سینماهای داخلی فروش داشته که فروش قابل قبولی حساب می شه.

در رتبه سوم انیمیشن «من نفرت انگیز ۳» (Despicable Me 3) قرار داره که با فروش ۱۸٫۹ میلیون دلاری این هفته فروش کلی خود در سینماهای آمریکا رو به ۱۸۷٫۹ میلیون دلار رسونده.

فیلم «بچه راننده» (Baby Driver) که بزرگ ترین موفقیت تجاری فیلمای ادگار رایت هستش در سومین هفته اکران ۸٫۷ میلیون دلار فروش داشت و فروش کلی خود در سطح سینماهای داخلی رو به ۷۳٫۱ میلیون دلار رسونده.

مطلب دیگر :   رونمایی از برند جدید بازار فرش سرای ابریشم در هتل اسپیناس پالاس

در رتبه پنجم باکس آفیس هفته هم فیلم «مریض بزرگ» (The Big Sick) با فروش ۷٫۶ میلیون دلار قرار داره.
این فیلم با استقبال خوب منتقدان روبرو شده و با در نظر گرفتن اکران محدود و کوتاهش فروش خوبی داشته و انتظار میره در روزای آینده درخواست واسه تماشای اونم زیاد شه.
این فیلم تا حالا در سینماهای داخلی آمریکا ۱۶ میلیون دلار فروش داشته.

فیلم ابرقهرمانی و پرفروش «زن عجیب» (Wonder Woman) هم با ۶٫۸ میلیون دلار فروش در رتبه ششم باکس آفیس هفته قرار داره.
این فیلم بعد از هفت هفته نمایش فروش داخلی خود رو به رقم خیره کننده ۳۸۰٫۶ میلیون دلار رسونده که اونو به یکی از پرفروش ترین فیلمای ساخته شده از روی کتابای کمیک بعد از سال ۲۰۰۲ و فیلم «مرد عنکبوتی» تبدیل می کنه.
نکته دیگه این که این فیلم الان در رتبه سوم فیلمای پرفروش سال ۲۰۱۷ قرار داشته و با فیلم «نگهبانان کهکشون: نسخه دوم» (Guardians of the Galaxy Vol. 2) تنها ۶ میلیون دلار اختلاف داره.

در رتبه هفتم باکس آفیس فیلم ترسناک و جدید «Wish Upon» قرار داره که در سه روز اول اکران خود ۵٫۵ میلیون دلار فروش داشته.
انتقادات از فیلم و بازاریابی ناموفق باعث شد که تماشاگران از این فیلم استقبال چندانی نداشته باشن و البته شانس زیادی واسه رقابت با فیلمای محبوب و پرطرفدار این روزا هم نداره. هزینه ساخت این فیلم ۱۲ میلیون دلار بوده و به نظر نمی رسه که سود چندانی واسه شرکت سازنده به دنبال داشته باشه مگه این که در سطح بین المللی فروش راضی کننده ای داشته باشه.

انیمیشن «ماشینا ۳» (Cars 3) از استودیو پیکسار هم در هفته پنجم اکران خود با ۳٫۱ میلیون دلار فروش در رتبه هشتم باکس آفیس هفته قرار گرفت. این انیمیشن تا حالا فروش کلی خود در سینماهای داخلی آمریکا رو به ۱۴۰ میلیون دلار رسونده.

در رتبه نهم باکس آفیس هفته هم فیلم «تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه» (Transformers: The Last Knight) قرار داره که با فروش ۲٫۷ میلیون دلاری این هفته، فروش کلی خود رو در سینماهای آمریکا به ۱۲۴٫۸ میلیون دلار رسونده.

فیلم کمدی «خونه» (The House) هم با فروش ۱٫۷ میلیون دلار در هفته سوم اکران در مکان دهم باکس آفیس هفته قرار گرفته و فروش کلی داخلی خود رو به ۲۳٫۱ میلیون دلار رسونده.

مدیر