مردانی که نباید هرگز با آنها ازدواج کرد؛ از بدبین تا خودشیفته

مردانی که نباید هرگز با آنها ازدواج کرد؛ از بدبین تا خودشیفته

همه خانوم‌ها دوست دارن با مردی متشخص، محترم و فهمیده ازدواج کنن؛ مردی که همیشه مرتب، خوش‌پوش و صبوره و خیلی با احترام حرف می‌زند.

باهوش، خوش‌تیپ، خوش‌مشرب و شیک بودن رو همه می‌پسندند، اما اینا همه ماجرا نیس.
در کنار ظاهر، مرد باید باطن زیبایی هم داشته باشه. اخلاق، طرزفکر، باورهای اعتقادی، دیدگاه اون به زندگی زناشویی و نقش زن هم خیلی مهمه. تصور کنین، یه مرد با دارا بودن همه معیارهای ظاهری از شما خواستگاری کنه اما فهمیده باشین که زن رو جنس دوم می‌دونه و واسه زنان احترام و جایگاه خاصی رو قائل نیس، در اینجور حالتی می‌تونید همه عمر در جوار اون به زندگی ادامه بدین؟ مطمئنا خیر.

پس، واسه انتخاب همسر باید معیارهای عمیق‌تر و مهم‌تر از ظاهر آدم‌ها رو در نظر گرفت. در ادامه ما ۱۰ مدل مردی رو معرفی کرده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم از ازدواج کردن با اونا چشم‌پوشی کنین. این مردان هیچوقت نمی‌تونن همسر یا پدر خوبی باشن. دلایل خود رو هم براتون ذکر کرده‌ایم. همراهمون باشین.

در این رابطه بخونین: زنائی که نباید هیچوقت با اونا ازدواج کرد؛ از آهن پرست تا بددهن

۱- مردی که زیر بار مسئولیت و تعهد نمی‌رود

معتقد بودن مردان یکی از نادرترین مسایلیه که این روزا تماشاگر اون هستیم.
وقتی صحبت از تعهد به میان میاد، مردها اونو به «تله» یا «دامی واسه گرفتاری» تشبیه می‌کنن و برخلاف خانوم‌ها حاضر نیستن همیشه معتقد باشن. البته همه آقایون هم این طور نیستن و شما باید دنبال گزینه‌هایی باشین که از تعهد و مسئولیت‌پذیری تعریف درستی داره.
وگرنه، ممکنه مرد خیلی راحت و بدون عذاب وجود به سراغ زنان دیگه بره تا ببینه کدوم گزینه براش جذاب‌تره!

بیشتر مردان زیر ۴۰ سال از قبول کردن مسئولیت شونِه خالی می‌کنن. اونا ممکنه شما رو دوست داشته باشن اما خیلی هم بدشون نمی‌آید ببینن بیرون از این رابطه چه گزینه‌های دیگری هست.
پس، اگه با مردی آشنا شده‌اید که حتی ساده‌ترین مسئولیت و تعهدی رو بردوش نمی‌گیرد، وقت خود رو واسه آشنایی بیشتر با اون تلف نکنین. اینجور مردی نمی‌تونه همسر یا پدر خوبی واسه فرزندان آینده شما باشه.

۲- مردانی که آینده‌نگری و بلندپروازی ندارن

شاید با مردانی مواجه شده باشین که وقتی  بیکار می‌شن، چندین ماه در خونه می‌مانند و براشون مهم نیس تغییر خاصی در زندگی بسازن. این افراد شاید به زبون بگن که می‌خواهند یه حرکت بزرگ در زندگی بزنن، اما در واقعیت کار مفیدی نمی‌کنن و بیشتر وقتشون به بازی یا بیکاری سپری می‌شه.

مردی که هیچ برنامه‌ای واسه آینده زندگی خود نداشته باشه، مطمئنا از برنامه‌ریزی واسه زندگی زناشویی هم عاجزه. وقتی فرد بلندپروازی یا حتی یه هدف کوچیک واسه آینده خود نداره، چیجوری می‌تونه همسری قابل تکیه باشه؟ یا چیجوری می‌توان با اون به بچه‌دار شدن فکر کرد؟

پیشنهاد می‌کنیم از مردانی که تکلیفشان حتی با خودشون هم معلوم نیس و کار و کاسبی مشخصی ندارن دوری کنین. این افراد گزینه خوبی واسه ازدواج بشمار نمی‌روند.

۳- مردان منفی‌نگر و منفی‌گرا

براتون پیش اومده که با هیجان در مورد ایده‌های خود حرف بزنین و شریک عاطفی‌تون با بی‌احساسی مطلق به شما بگه که اصلا نباید روی کمک اون حساب کنین؟

در اینجور شرایطی پیشنهاد می‌کنیم خط قرمز روی اینجور مردی بکشین. به چه دلیل؟ چون اون توانایی پشتیبانی کردن از شما رو نداره. کسی که هیچ‌گونه پشتیبانی احساسی یا فکری نمی‌تونه داشته باشه، در زندگی زناشویی هم آدم قابل اعتمادی نیس.

یکی از لازمه‌های زندگی زناشویی موفق اینه که زن و شوهر با هم همگام و همفکر باشن و همدیگه رو واسه رسیدن به اهداف و آرزوهای همدیگه تشویق و پشتیبانی کنن. مردانی که فکرا منفی، ناامیدی یا بی‌آینده بودن رو به شما تلقین می‌کنن گزینه‌های مناسبی واسه ازدواج نیستن.

 

۴- مردان بد

 

نکته همیشه عجیب در رابطه زنان و مردان اینه که خیلی از زنان جذب مردان بد می‌شن؛ مردانی که مسئولیت‌پذیر نیستن، برخورد مناسب ندارن، همیشه حق به طرف هستن، ممکنه خیانت کنن و ده‌ها خصیصه بد دیگه.

رابطه با اینجور مردانی شاید در کوتاه مدت جذاب به نظر برسه به این خاطر که فراز و فرود زیادی داره.
اما واقعیت اینه که رابطه طولانی‌مدت با این مردان غیر از ناراحتی و دعوا‌های همیشگی چیز دیگری بدنبال نداره. این مردان همیشه عاصی و سرکش هستن و هیچ‌گاه زیر بار مسئولیت نخوان رفت. اونا اعتماد به نفس زنان رو از بین می‌برند و ناراحتی‌ و  افسردگی رو براشون رقم میزنن.

مطلب دیگر :   دیدار به قیامت مرتضی کلانتریان!

اگه خواهان دووم ازدواج و آرامش حاصل از اون هستین، از رابطه برقرار کردن با مردان بد و بی مسئولیت دوری کنین.

۵- مردان خیانت‌کار

به نظرتون این گزینه به توصیح نیاز داره؟ مطمئنا خیر. مردی که خیانت می‌کنه لیاقت یه رابطه سالم و پایدار رو نداره. شک نداشته باشین مردی که یه بار بتونه خیانت کنه، بار دوم هم همین کار رو می کنه.
موضوع قابل توجه در مورد این افراد اینه که وقتی جرمشون علنی شد، با عذاب وجدان کمتری دوباره اونو تکرار می‌کنن تا جایی که همه پرده‌های حیا دریده شده و هیچ احترامی بین دو طرف باقی نخواد موند.

واسه پیشگیری از طلاق و عاقبتای منفی اون پیشنهاد می‌کنیم از مردی که یه بار به شما خیانت کرده دوری کنین و هیچوقت با اون پیمان زناشویی نبندید.

۶- مردان خودخواه و خودشیفته

امان از غرور مردان! این افراد بشدت عاشق خود و کاراشون هستن و در نتیجه هیچوقت طرف مقابل خود رو نمی‌بینن و واسه اون احترام و ارزشی که باید رو قایل نیستن. تنها هدفشون از رابطه با زنان اینه که یه نفر همیشه از اونا تعریف و تعریف و ویژگی‌های مثبتشون رو تشویق کنه.
این مردان تحمل شنیدن نه ندارن. اگه نظر منفی در موردشون داشته باشین، با عکس العمل‌های شدید از طرف اونا مواجه میشین.

این ادما از همدلی کردن، همدردی، مهربانی و خودگذشتگی ضعیف هستن.

۷- مردان کنترل‌گر

 

 

همه افراد در رابطه خود تا حدی کنترل‌کننده هستن. اما اگه این کار از حالت طبیعی خارج شه یه مشکل اساسی بشمار می‌رود. مردی که عادت داره همه چیز رو کنترل کنه، رفت‌وآمدهای زن رو تحت نظر بگیره و دایم گوشی اونو چک کنه، یه زنگ خطر اساسی واسه ازدواجه. از اینجور مردی دوری کنین چون هر کاری که باب میل اون نباشه با خشم و عصبانیت همراه می شه.

 

 

۸- مردان شکاک و بی‌اعتمادبه‌نفس

مردانی که اعتماد به نفس کافی ندارن و تقریبا سست عنصر هستن، در برابر هر رفتار شما که باب میلشون نباشه، عکس العمل منفی و پر از خشم از خود نشون میدن.
به‌طور مثال، به محض اینکه به مرد دیگری لبخند بزنین اون حتما عصبانی می‌شه و احساس می‌کنه رابطه‌اش با شما خدشه‌دار شده.

حسادت عجیب این مردان باعث خراب شدن رابطه عاطفی‌شون می‌شه. اگه احساس می‌کنین مرد دلخواه شما اینجور خصلتی داره پیشنهاد می‌کنیم با اون ازدواج نکنین چون شک و تردیدهای همیشگی اون زندگی رو واسه هر دو شما تلخ می کنه.

۹- مردی که همه چیز می‌دونه!

شاید در نگاه اول تصور کنین مردی که در بیشتر زمینه‌ها اطلاعات کامل داره بسیار جذابه. شاید حتی تصور کنین اون خیلی باهوش و پرمغزه، اون هر چیزی که شما نمی‌دونین رو می‌دونه و می‌تونه مسایل زیادی به شما بیاموزد. اما کم کم متوجه میشین که اون تصور می‌کنه همه چیز می‌دونه! در واقع اون کاری می‌کنه که شما «تصور» کنین اون همه چیز می‌دونه و شمام محکوم به اطاعت هستین.

اگه خلاف نظر اون ایده‌ای داشته باشین، به هر وسیله‌ای متوسل می‌شه تا ثابت کنه که اشتباه می‌کنین.

 

۱۰- مردان تنبل و بی‌حوصله

 

شاید در اول براتون جذاب باشه که مرد موردنظرتان کارت بانکی خود رو به شما می‌دهد تا به خرید برید. اما پس از یه مدت متوجه میشین اون بشدت تنبل و بی‌حوصله س به گونه‌ای که حال نداره با شما تماس بگیره یا با شما بیرون بیاد. این حد از بی‌حوصلگی باعث خراب شدن رابطه می شه.

ازدواج یعنی اینکه دو نفری خیلی از کارا رو انجام بدین، پس اگه مرد موردنظرتان حوصله همراهمی شما در هیچ کاری رو نداره، گزینه مناسبی واسه ازدواج نیس چون زندگی مرده، دپرس و خالی از هیجانی رو براتون رقم میزنه.

مدیر